Summer finally arrived in København

21 mei 2017 - Kopenhagen, Denemarken

Hallo allemaal,

Hier ben ik weer vanuit het zonnige Denemarken want gelukkig is de zomer eindelijk aangekomen. Kunnen de korte broeken uit de kast komen ;). Verschil met nederland is dat het goed weer blijft hier zonder uitschieters prima zeg ik zo 20graden.

Alweer een tijdje geleden maar laten we beginnen bij de vorige x:

Zondag 30 april een rustige dag gehad. Max gekeken via de duitse zender ;). En nog even naar de sportschool geweest.

De week erop een goede week gehad. Woensdag met de klas van Viktor naar de dierentuin geweest in København. Nog niet eerder geweest dus leuk om te zien niet heel groot maar prima voor een middagje.

Na school willen de heren veel voetballen, begrijpen het spelletje nu wat beter plus hun voetbal kwaliteiten worden een stuk beter. Wat in houdt dat ik harder moet werken ;). Goed om te zien dat het de goede kant op gaat.

Vrijdag weer op Annabel opgepast. Eerst lekker gespeeld veel gelachen toen lekker in slaap gevallen.

Voor zaterdag hadden ze fantastisch weer voorspeld maar omdat het vrijdag bewolkt en regenachtig was had ik daar een hard hoofd in. Zaterdagochtend eerst maar even sporten was nog erg bewolkt maar de temperatuur was wel aangenaam. Toen ik klaar was met sporten Was het buiten open getrokken en een heerlijk zonnetje aan de hemel met 17*C. Ja mensen dat is hier warm hihi. Even snel thuis lunchen en opfrist en toen met een aantal au pairs in het park in de stad afgesproken. Heerlijk van het zonnetje genoten en een biertje gedronken zeker geen straf ;). Ook de amerikaanse student die ik in Januari had ontmoet in een bar was er. Is volgende week al weer zijn laatste week  dus een goede timing hihi. 's Avonds chinees gegeten en hierna nog naar Tørst de bar waar we elkaar de vorige x ontmoet hadden gegaan. Daar nog een paar drankjes gedaan erg gezellig. En omdat we al vroeg met drinken begonnen waren werd het ook niet heel laat ;).

Zondag eerst in de ochtend met de familie naar het bos gegaan want het is nationale bossen dag. Dus waren een aantal activiteiten in het bos. Een broodje geroosterd op het kampvuur. Viktor een bootje van hout gemaakt en ik met Oskar een obstakel parcour gedaan. Om 14.30 weer terug thuis want Feyenoord moet spelen en kunnen kampioen worden. Helaas liep het anders dan gehoopt en was het een niet z' n beste wedstrijd. Dus op naar volgende week zondag en dan knallen in de kuip.

Na de wedstrijd de frustratie eruit gesport in de sportschool ;).

Maandagochtend ging het lekker met de boys waren boos op elkaar. Gelukkig toch gelukt om beide heren op een normale manier naar school te brengen.

Hierna door naar Deense les, zijn beetje gestagneerd aangezien we nu met grammatica bezig zijn en het eigen moeten maken alle regeltjes in je hoofd stampen.

's Middags naar school boodschappen gedaan Viktors voorband geplakt want zat een gaatje in. Hierna de boys opgehaald van school. Eerst huiswerk thuis maken en een kom fruit eten en toen buiten gaan voetballen. Buurjongen was er ook, spreekt geen deens of engels dus alles met handen en voeten uitleggen. Tot na 15min Oskar boos werd op de jongen voor een reden die voor mij nog steeds onduidelijk is. Compleet zijn controle verloor naar huis genomen want kalm werd hij niet. Ook thuis werd hij niet rustig en begon te slaan en gooien. Een timeout dan even hopen dat dat werkt. Oskar heeft sinds dit weekend een nieuw woord dat hij ze dood wil maken als hij boos is iets wat natuurlijk helemaal niet kan. Dus dat hem vrij snel en helder duidelijk gemaakt en dat dit betekend dat hij dan langer in timeout zit. Natuurlijk paar x uitproberen tot hij door had oww Rik zet er echt tijd bij dus werd hij rustiger. Gelukkig toen kunnen praten en uitgelegd waarom dat echt niet kan plus waarom hij boos werd nog steeds maakte het voor mij weinig duidelijk maar oké.

's Avonds met Ben en Eva erover gesproken over de nieuwe woorden van de boys want Viktor heeft het woord f*ck ergens opgepakt. Afgesproken dat wanneer ze het zeggen we ze in timeout zetten om ze na te laten denken. Waren wel verbaasd dat ik Oskar in timeout had gekregen, want vroeger lukte dat echt niet. Nou ja hij heeft niet echt een keuze bij mij hihi.

Dinsdag na school ook het aan de boys uitgelegd wat er gaan gebeuren als ze de woorden gebruiken en snapte het allebei ben benieuwd wanneer de timeout van pas moet komen. Waar het vandaan komt weet niemand maar dat het uit hun systeem moet is wel duidelijk ;).

De rest van de week ging het gelukkig veel beter en geen grote uitbarstingen gehad.

Woensdag ging Eva naar Spanje voor haar werk. Op donderdagavond kwam Granny over uit Engeland. Op vrijdag was er een vrije dag voor de boys omdat het een feestdag was in Denemarken. Omdat Ben in Zweden woont moest hij gewoon werken. Samen met Granny en de boys naar het Experimentarium in Hellerup, zeg maar het Nemo van Denemarken. Hoop experimenten en dingen om te doen. Hadden lunch mee dus halverwege konden we even naar buiten voor de lunch omdat we een stempel hadden om terug in te komen vandaag.

Had verwacht dat de boys rond 14.00 ongeveer wel klaar waren omdat we er om 10.30 er al waren maar ik had het mis, boys vonden het super. En rond 16.45 was het tijd om naar huis te gaan ;).

's Avonds weer op mijn kleine vriendinnetje Annabel gepast een grote knuffel toen ik binnen kwam wat een goede binnenkomer.

Zaterdag naar Stevns Klin een prachtige Cliff (foto's staan op de blog) net onder Kopenhagen. Samen met Ben, boys en Granny. Was erg gezellig en de jongens zaten goed in hun vel.

Terug in Kopenhagen was Eva terg gekomen van Spanje en met z'n alle naar Tivoli gegaan en een hoop lol gehad. Rond 20.00uur waren de boys goed moe van de dag en gingen we naar huis. Een gezellige dag met het gezin gehad, zeker voor herhaling vatbaar.

Op zondag ochtend de sportschool maar weer eens bezocht want was alweer 3dagen geleden :o. Even heerlijk uitgeleefd. Om 14.30 de laptop aan om een live stream te vinden voor Feyenoord-Heracles.  Maar helaas alles was overladen. Gelukkig was de radio Rijnmond verbinding wel goed. En was ik al snel heel vrolijk na 12min al 2.0 jaaaaaaaaa. Eindelijk we worden kampioen en inderdaad hele wedstrijd ging goed dus op het eind was ik erg vrolijk en Kampioen van Nederland goed gedaan gasten. In het speciaal Kuyt je bent een held.

Nog even na genieten natuurlijk en om 17.00 met een klasgenootje/au pair Jan naar FC København- Brondby gegaan. In het stadion in Fælledparken. Ik was al heel vrolijk maar daar bovenop een fantastische sfeer in het stadion iets wat ik niet had verwacht en uiteindelijk 1.0gewonnen. Ik zeg een top top dag.

Maandag na deense les nog even na genieten op de Coolsingel wat een heerlijk feest om te zien. Stiekem wel zonde dat ik er niet bij kon zijn maar ja kunnen niet alles hebben :).

Woensdag na school naar het Experimentarium opnieuw gegaan en dit keer een jaarkaart aangeschaft zodat we zo vaak kunnen gaan als we willen, aangezien het 5minuten fietsen is van school.

Donderdag ochtend waren de jongens vrij en zijn we een uurtje naar Tivoli gegaan weinig mensen, ideaal. 's Middags moesten de jongens even naar school. Soort leraar spelen. Ben en ik kwamen de klas bekijken, en Viktor en Oskar (beide op hun beurt) lieten zien wat ze nu doen en gedaan hebben. Zeg maar de ouders rondleiden in hun klas en de leiding nemen ;). Super leuk om te zien en deden het beide super goed aan het einde beetje zelfreflectie leuk om een x mee te maken.

Vrijdag ook ons weer vermaakt in het Experimentarium. 's Avonds oppassen bij mijn kleine vriendin, aangezien het warm was geweest vandaag lag ze al sinds 18.00 in dromenland. Een heerlijk avondje betaald netflix kijken prima zeg ik zo.

Zaterdag genoten van de zon in de ochtend. Begon zwaar bewolkt maar gelukkig toen we naar het park gingen rond 14.00uur begon de zon te schijnen, prima timing.

Vandaag een heerlijk weertje. 's Middags alleen naar Tivoli gegaan wat rustiger rondneuzen en natuurlijk een paar attracties gedaan. Was een koren weekend dus ook een paar optredens gekeken. Ook een kijkje in het aquarium genomen mooie visjes erin en werden gevoerd dus das altijd leuk ruim 1000vissen die komen eten ;).

Sinds woensdag is de zomer eindelijk ook gearriveerd in Denemarken. Rond de 20*C en volop zon. Weer bericht is voor als nog dat het heerlijk weer blijft. Dus laten we hopen dat ze gelijk hebben ;). Afgelopen vrijdag was het wel erg benauwd maar gelukkig is de wind een beetje terug en is het prima te doen. Goed om een beetje bij te bruinen.

Fijne week  allemaal.

Tot de volgende x maar weer.

Groetjes uit Denemarken ;).

1. Mama:
    21 mei 2017
    Mooi verhaal Rik!
    En inderdaad als je iets zegt gebeurd het ook!
    Er wordt met jou geen loopje genomen
    Wat voor dingen kun je doen bij het Experimentarium? Noem eens wat op...
    Heel veel liefs van mij