No more long weekends!

5 juni 2017 - Kopenhagen, Denemarken

Heeej,

Hoe is het met iedereen,

Heeft iedereen genoten van de lange weekenden de afgelopen weekend. Wat is deze periode van het jaar toch heerlijk met die vrije dagen. Maar helaas aan alles komt weer een eind.

Laten we begin bij het eerste lange weekend:

Een korte week deze keer aangezien het hemelvaartsdag is donderdag. Viktor was moe afgelopen weekend. Was een beetje aan het bijtanken van afgelopen week. Gelukkig maandag ochtend voelde hij zich goed genoeg om naar school te gaan. Toen ik terug kwam van school en de boodschappen had gedaan kreeg ik een belletje van Ben of ik Viktor van school wilde halen want hij was ziek. Gelukkig is de school dichtbij en was ik ver vrij snel. Had barstende hoofdpijn en zag er heel moe uit. Met een beetje moeite naar huis gekomen, liggen in de bus en gedragen naar huis maar het was gelukt. Thuis dook hij lekker zijn bed in. Helaas lukte het niet echt om diep te slapen maar alles is mee genomen ;). Net voor ik Oskar van school wilde halen bedacht zijn buik ook nog even om graag leeg te zijn dus hebben weer alles gehad, gelukkig voelde Viktor wel iets beter hierna.

De rest van de middag en avond in bed door gebracht en wonderbaarlijk genoeg was hij Woensdag al bijna beter. Dus ging hij gewoon naar school en 's avonds zijn we richting oma gereden in Nordborg. Zonder problemen daar gekomen en lekker gaan slapen.

Donderdag rond de middag een bowlingbaan opgezocht en een uurtje ons daar vermaakt. 's Middags naar een baai in de buurt gegaan om krabben te vangen. Paar gevangen en daarna natuurlijk weer terug gezet.

Vrijdag naar het Universe gegaan. Soort Experimentarium/Nemo, maar dan buiten. Konden in elektrische auto's rijden en klimmen met een harnas over allerlei obstakels super leuk. Was ook schitterend weer maar omdat het in een gebied ligt waar weinig mensen wonen was het erg rustig. Ook een 5d film gezien en de virtual reality uitgetest leuk om te doen, de toekomst. 's Avonds zelf een rondje gelopen door het dorp even weg van de familie en lekker op mezelf heerlijk met muziek op me hoofd.

Zaterdag in de ochtend  even gevoetbald en tikkertje gespeeld. Probeerde ergens op te klimmen maar helaas gleed mijn voet weg paar schaafwonden/ blauwe plekken erbij en kwam op me rechter elleboog terecht gelukkig niet op mijn linker want denk dat ik dan een ziekenhuis had moeten opzoeken. Hierna toch naar de sportschool geweest ging redelijk al wel wat last van mijn rechter schouder nu. Boys en Ben gingen naar het zwembad en hierna nog even winkelen.

Zondagochtend was het over met het mooie weer en kwam er regen.

Rond 10.00 de auto ingegaan en naar huis gereden. Onderweg klaarde het goed op en in København was het weer heerlijk weer. Nog laatste stukje met alle uitvallers kunnen kijken van de formule 1 en daarna me uitgeleefd in de sportschool.

Kan toch wel een groot verschil zien qua gedrag van de jongens. Eva vindt het lastig om nee te zeggen dus worden van die verwende snotapen, afgelopen weekend. Wat ik dan het ergste vind dat ze dan zo ondankbaar worden en alles op hun manier willen. Maar ach denk dat dat er bij hoort. Volgende week weer naar school dus weer in het ritme.

Maandag weer terug naar school gelukkig ging het prima. Eva legde de kids in bed, kon mijn ogen niet geloven want gingen beide in hun eigen bed ;). En toen Oskar uit zijn bed kwam legde Eva hem weer in zijn eigen bed terug wauw ben benieuwd hoe dit verder gaat verlopen.

Woensdag was het weer de beurt aan Eva helaas het succes was van korte duur. Viktor was uitgeput en daarom uiteindelijk sliep hij in Eva haar bed. Jup ik snap de logica ook niet maar ach had stiekem ook niet anders verwacht.

Aangezien de boys gedurende de dag zeker niet stil zitten zijn ze 's avonds vrij moe maar gaan ze steeds later naar bed en staan toch iedere ochtend op rond 06.00uur. Dus zijn de boys aan het eind van de week uitgeput.

Vrijdagmiddag na school de familie naar het vliegveld gebracht, gaan een weekend naar Engeland. Dus dat betekend huis voor mezelf ;).

Was erg druk in de stad maar gelukkig op tijd aangekomen. Hierna weer terug naar huis en een rustig weekendje voor de boeg aaaahh heerlijk.

Vrijdagavond oppassen op mijn kleine vriendin.

Zaterdagochtend sinds lange tijd weer eens normaal kunnen uitslapen gelukkig ben ik  het niet verleerd.

Rond de middag naar het centrum gegaan. Daar was zomercarnaval bezig super leuk om te zien. 's Avonds naar Tivoli gegaan om daar de Champions league finale gekeken, leuke sfeer en een gezellige avond. Na de wedstrijd in een paar attracties geweest en om 23.45uur de vuurwerkshow gekeken. Wauw deze mensen weten hoe ze vuurwerk moeten afsteken.

Zondag gewoon omdat het kan nog maar eens uitgeslapen ;). En een lazy dagje ervan gemaakt aangezien het ook druilerig weer was. 's Middags een paar vrienden over de vloer en samen pannenkoeken gebakken en hierna bord spellen gespeeld.

Vandaag (maandag) nog een dagje vrij vanwege Pinksteren. In de ochtend naar de sportschool geweest. Hierna boodschappen gedaan en nog even rustig een beetje film gekeken. Rond 16.00 met Jan een au pair/ klasgenoot naar het strand gegaan en wat hapjes mee genomen en gekletst.

Een prima afsluiter van dit weekend.

Vanavond Ben en de boys van het vliegveld gehaald. Eva blijft nog een paar dagen langer in Engeland om haar laboratorium af te sluiten daar, aangezien ze nu alles heeft verplaatst naar Kopenhagen.

Nu is het helaas over met al de vrije dagen en is het nog een paar weken doorbijten voor de jongens en dan 22juni hebben ze zomervakantie voor 7weken.

Een fijne week allemaal,

Groetjes uit Kopenhagen.