Summer holidays

5 juli 2017 - Kopenhagen, Denemarken

Hoi hoi allemaal,

Is in Nederland nu ook de vakantie begonnen of moeten jullie ngo even wachten? Hier is de vakantie in volle gang wat betekend voor mij full time werken ;).  Weer een keer een lange blog want er gebeurd veel in de vakantie. Veel leesplezier.

Laten we beginnen bij het begin:

Maandag 19juni had ik een dagje vrij genomen van mijn deense les, aangezien ik klaar ben voor de toets van morgen. Wel natuurlijk de kinderen naar school gebracht maar hierna naar huis gegaan en een rustig ochtendje gehad. 's Middags kids opgehaald van school en thuis gespeeld. Wilde heel graag naar Experimentarium maar omdat ze gister in een slechte bui waren vond ik dat geen goed plan en gelukkig snapte ze dat. Gelukkig goed gedragen maandag middag.

Dinsdagochtend het moment van de waarheid de deense test voor niveau 3.2. Lezen, schrijven, luisteren. Dit ging prima en woensdag te horen gekregen dat ik geslaagd was. Voor mij was de test niet noodzakelijk om te halen omdat ik in Europa woon denk ik. Dus ook al was ik gezakt was ik alsnog door gegaan naar niveau 3.3. Maar had ik onder het niveau gezeten gelukkig is dit niet het geval en loop ik prima op schema.

's Middags met de jongens naar het Experimentarium gegaan want gister gedroegen ze zich prima.

Woensdag was de dag dat Oskar jarig was en ook dat de jongens op schoolreis gingen. Na in de ochtend cadeautjes te hebben uitgepakt en pannenkoeken te hebben gegeten was het tijd om naar school te gaan. Ben ging met Oskar mee naar een indoorspeeltuin (soort balorig). Ik met Viktor naar BonBon land. Een attractiepark voor kids. Natuurlijk een paar heftige attracties maar over het algemeen veel dingen voor kids. Wat prima was. Had 4jongens bij mij om door het park te lopen dit ging prima en een gezellige dag gehad. Was wel vrij kort als je het mij vraag waren rond 10.00 daar en om 13.00 gingen we weer naar huis en tussen door lunch gegeten. Maar des te meer reden om nog een x terug te komen met de jongens. Kunnen ze beide hun grenzen verleggen en ik misschien ook wel ;).

's Middags rustig gespeeld thuis en bijkomen van de schoolreisjes.

Donderdag had ik op mijn school een evaluatie van de afgelopen periode (maart tot nu). Docent was tevreden, kan goed mee komen in de klas. Moet nog een beetje werken aan spreken. Verder vond ze dat ik heel goed was in de grammatica schrijven. Haha is iets waar ik het minste aandacht aan besteed want blijf hier toch niet wonen maar wel fijn om te horen dat ze wel kan zien dat ik alle regels probeer toe te passen ;).

Om 12.00uur de jongens van school gehaald en nu is officieel de vakantie begonnen. Naar huis gegaan om al de spullen thuis te brengen even te lunchen en hierna vertrokken naar het Experimentarium waar ze zich heerlijk vermaakt hebben.

Vrijdag de eerste volle dag samen met mij. Was even wennen voor allemaal, paar x met Oskar in botsing gekomen maar ach komt vast goed. 's Middags naar het bikepark geweest om een start te maken met Oskars leren fietsen. Ging goed tot we in de speeltuin gingen spelen en hij niet kon winnen van zijn broer en met spullen begon te gooien das natuurlijk niet te bedoeling :o. Dan maar weer naar huis gelukkig daar beter zich weten te beheersen en later op de middag de movienight gestart. Tussendoor tijd gevonden om mijn koffer in te pakken want vanavond ga ik weer naar huis.

Toen Eva en Ben thuis kwamen om 17.30 naar het vliegveld vertrokken bij de burgerking een dinner break gehad en hierna snel door de security heen. Omdat er geen problemen waren geweest veel tijd over om te wachten ;). De vlucht ging prima geen bijzonderheden. Op Schiphol kwam papa mij op halen en zijn we naar huis gereden. Waar mijn broertje zijn verjaardagsfeestje had dus prima thuis komen en een paar drankjes natuurlijk mee gedronken :).

Zaterdag een rustig druilerig dagje, vroeg opgestaan om volleybal gekeken helaas konden ze geen partij bieden tegen het sterke Slovenië. Vandaag had de Kleine Trompetter een marathon van 12uur muziek achter elkaar helaas zat het weer niet mee maar in de avond toch een kijkje genomen en een gezellige avond gehad.

Zondag naar Limburg gegaan eerst voor een interview in Venlo om mijn engels te testen voor mijn nieuwe avontuur in Amerika. Omdat Amerika alles volgens de regels wil hebben moest dat face to face, natuurlijk geen problemen hihi. Hierna na door naar mijn oom en tante in America ;). Waar Mike, Kathie, Tante To en Dreke waren uit Nieuw Zeeland. Heerlijk om ze weer even te zien en te spreken. Goh wat mis ik Nieuw Zeeland stiekem nog iedere dag. Tussendoor formule 1 even gekeken helaas weer teleurstellend voor Max :(.

Was super om ze allemaal weer even te zien. Een fijne tijd hier in Europa allemaal.

Toen 's avonds weer terug naar huis gereden.

Maandag een ziekenhuis/dokter dag. Eerst om 08.00 uur bij de huisarts mijn medisch rapport in gevuld voor mijn Amerika avontuur geen problemen. Toen om 10.10 in het ziekenhuis voor een MRI scan. Eerst wat contrast vloeistof in mijn schouder gespoten om het beter te kunnen zien en toen klein half uurtje stil liggen in het apparaat. Allemaal goed gegaan wel een rot gevoel nadat ik klaar was omdat er natuurlijk vloeistof in mijn schouder zat. Zelfde gevoel als nadat de schouder er weer terug in werd gezet. Maar hopelijk gaat dit snel weg en hoef ik niet zo lang te herstellen als met een schouder uit de kom. De hele dag nog wel last gehad van mijn schouder maar gelukkig dinsdag al weer stukken beter.

Maandag middag nog een wrat laten aan stippen bij de dokter. Dus als je het mij vraagt wel weer genoeg dokters gezien ;).

Maandagavond om 18.00 uur weer naar Schiphol vertrokken, ook hier geen gekke dingen gebeurd en snel door de security heen dus had ik ook hier zeeën van tijd. Maar beter te vroeg dan te laat zullen we maar zeggen. Geen gekke dingen onderweg gebeurd en om 22.20 geland op København. Rond middernacht thuis.

Dinsdagochtend 2 cadeautjes gemaakt voor de beide deense docenten. Had ik beloofd aan de klas een relax pakketje bij elkaar verzameld in Nederland. Waren uitgenodigd om bij 1 van de docenten thuis te komen en een deense brunch te eten. Super lief en erg lekker. Leuk om de mensen nog even allemaal te zien en te kletsen. Helaas gaat een van de docenten naar een andere locatie en de andere gaat met pensioen dus na de vakantie nieuwe docenten. Zonde want hadden een goede klik met deze docenten. Rond de middag weer thuis en natuurlijk met de jongens opgetrokken. Naar het bikepark geweest want nu is het nog lekker weer :). Gaat al steeds beter met Oskar op een balance bike.

's Avonds maar weer eens de sportschool opgezocht.

Woensdag weer een hele dag werken de boys waren super lief aan het spelen samen en rond 11.00uur zijn we naar Tivoli vertrokken want ook vandaag komt er nog geen regen dat zal de komende dagen wel anders zijn helaas maar we zullen zien :(.

Ging prima daar een hoop attracties kunnen doen en erg gezellig.

Donderdag ochtend naar de bibliotheek om wat boeken te lenen. Alleen door een vreemde regel konden we dat pas na 12.00 uur doen, en wilde geen 1,5uur wachten volgende x beter. Na de middag oma (mormor) van de bus gehaald in het centrum. Hierna naar huis en met Viktor 2uur lang buiten gespeeld. Zonnetje scheen helaas niet meer maar was nog prima te doen.

Vrijdag samen met Mormor naar het Experimentarium geweest blijft leuk. Was wel erg druk denk vanwege het druilerige miezer weer en de zomervakantie maar de kids wisten zich goed te vermaken. Aan het eind van de middag was ik toch wel goed moe ;) drukke en lange week geweest. Eva is vanmiddag vertrokken naar Genève en Ben is in München dus samen met Mormor de boys onder de duim gehouden. Geen problemen gehad.

Zaterdag eindelijk even rustig tijd voor mezelf. In de ochtend even sporten en 's middags op zoek in de stad naar outdoor winkels een te oriënteren voor een goede rugzak voor weekendjes weg maar ook handig genoeg voor dag tripjes. 's Avonds naar mijn grote vriendin "Annabel" gegaan om op te passen. Hierna waren een paar vrienden in Tivoli ook nog even geweest en voor de 3de x de vuurwerk show gekeken wat een spektakel blijft het toch x op x.

Zondag de verjaardag van Viktor alweer 8jaar oud. In de ochtend naar het zwembad geweest. Was weer eens heerlijk na z'n lange tijd hihi. De boys vonden het super en waren gezellig. 's Middags voor Viktor muffins gemaakt en hierna naar Tivoli gegaan en daar gegeten, gelukkig ook goed en gezellig gebleven. 's Avonds met Ben naar de sportschool gegaan en geoefend met boxjumps.

Het rotte alleen nu is dat sinds vrijdag ochtend de lift kapot is. Aan gezien we op de 4de etage wonen is dat al fitness op zich. Hopelijk wordt het snel gefixed.

Maandag was Ben vroeg weer weg naar München tot dinsdag avond. Dus samen met oma voor de boys gezorgd. Gelukkig was de lift weer gemaakt. In de ochtend zou het droog blijven dus samen naar de verkeerstuin geweest om te fietsen. Viktor zijn eigen fiets mee kon gelukkig in de bus. Wel op voorbereid dat het misschien niet kan maar gelukkig vond de chauffeur het goed. In het park eerst voor Oskar een balance bike  geleend. Gaat steeds beter en sneller. Oskar wilde graag kijken of hij nu kon fietsen dus na een tijdje een fiets met trappers gehaald en wonder boven wonder ging hij er vandoor ;). Even mee gerend maar ging heel goed ook leerde hij vrij snel om zelf in gang te komen super en leuk dat oma erbij was. Inderdaad rond de lunch kwamen er grijs/zwarte wolken aan drijven waar grote druppels water uit kwamen snel weer de bus terug genomen en verder een rustige middag gehad ook wel eens lekker.

Dinsdag weer naar de verkeerstuin gegaan wat is toch wel leuk om te kunnen fietsen. Weer fiets van Viktor mee genomen maar helaas deze x mocht hij niet mee. Buschauffeur volgde wel de regels. Viktor natuurlijk opzet maar kan ook een grote fiets lenen in de verkeerstuin. Al mokkend zijn fiets terug gebracht en toen met de bus mee. Daar boos gezicht maar gelukkig trok Oskar zich daar niks van aan en ging lekker fietsen. Na een tijdje had Viktor er gelukkig genoeg van en veranderde zijn gedrag en hebben ze samen heerlijk gefietst en een hoop lol. Hierna in een speeltuin gespeeld beetje verder op in fælledparken.  Waar ze een boom stronk van 4m aan het omzagen waren met beleid. Komt nog een hoop bij kijken, wist niet dat het zoveel tijd kostte om hem om te laten vallen.

Gelukkig waren de heren in een gezellige en goede bui en hebben we heerlijk gespeeld.

Woensdagochtend ging oma weer naar huis. Eerst met de jongens boodschappen gedaan en hierna lunch gemaakt en meegenomen om naar Tivoli te gaan op de fiets. Onderweg even langs bij een outdoor winkel, via internet een rugzak gevonden en daar in de winkel uitgeprobeerd. Even een nachtje over slapen en dan denk ik morgen kopen.

Hierna door naar Tivoli ons prima vermaakt en een hoop attracties gedaan. Rond 14.00weer naar huis gefietst. Thuis nog even buiten gespeeld en binnen Magic the gathering gespeeld (soort Pokemon: maar dan voor volwassene, Ben heeft het vroeger veel gespeeld de jongens zijn er dol op).

Is hard doorwerken nu de jongens vakantie hebben en ze 5 dagen bij mij zijn maar gelukkig hebben we een aantal jaarkaarten waar we onbeperkt heen kunnen gaan zodat we iedere dag iets kunnen doen als ze zich goed gedragen wat over het algemeen super gaat, echt trots op de jongens hoe ze het doen ten opzichten van een paar maanden geleden.

Nu nog 1,5 week door bikkelen en dan volgend weekend hopelijk op vakantie naar Venetië als er geen gekke dingen in de tussentijd gebeuren.

Een fijne vakantie voor iedereen en tot snel weer een x.

Groetjes uit København