Last month in Denmark

2 augustus 2017 - Kopenhagen, Denemarken

Hoi hoi allemaal,

Hoe is iedereen zijn / haar vakantie? Hoop een beetje geluk met het weer ;).

Ik ben net terug uit Italië waar ik voor 2,5 week ben geweest met de familie. Fantastisch weer gehad en goed kunnen relaxen " op adem komen".

Laten we maar snel beginnen op de dag dat we vertrokken:

Zaterdag 15 juli is het dan eindelijk zover vakantie. Eind van de middag zijn we met de auto naar oma in zuid Denemarken gereden daar aangekomen kids naar bed en Ben en ik hebben "Die hard" gekeken. Interessante film ;). Leuk tot 15min voor het einde toen het allemaal beetje te veel nep werd :o. Maar goed was een leuke film.

Zondag was het een druilerige dag goede start van de vakantie, not. Dus een dagje binnen. Boys wilde heel graag met de wii spelen. Oke beloofd om rustig te blijven aangezien de andere keren allemaal in drama uitbarsten. Ja hoor alsof er een stofje in de wii zit want na z'n 4min was het raak schreeuwen en huilen wat een feest, geen succes dus.

Maar goed rond 15.00 de volgende stap gemaakt en naar Hamburg gereden om daar de nachttrein naar Innsbruck te nemen (niet munchen, zoals in vorige blog hihi ;). Trein was 1.5uur vertraagd maar gelukkig om 22.00uur stond de auto erop en zaten we in de coupé en konden we gaan slapen.  Bedden waren niet voor lange mensen miste ongeveer 10 cm en ook was het niet al te breed een normale zitbank was de breedte en dat op het hoogste bed. Geen veilig gevoel aangezien de trein ook rijdt maar ach heb het door staan en beetje kunnen slapen. Rond 9.15 aangekomen in Innsbruck , auto was als aller laatst op de trein gekomen en inderdaad ook als aller laatst ervan af :). Maar gelukkig was het heerlijk weer wat het wachten prima maakte.

Van Innsbruck door de bergen naar een plekje dicht bij Venetië gereden (Mestrino). Waar een tante van Ben woont. Was een lange trip mooi door de bergen op het hoogste punt van de Gardena pass geluncht met fantastisch uitzicht een klein stukje gewandeld en toen door naar onze eindbestemming. Onderweg bedacht Oskar's lichaam nog even om zijn snacks eruit te gooien gelukkig hadden we een zakje snel bij de hand en was het geen grote rotzooi. Eindelijk om 19.00 uur aangekomen in het hotel. Samen met tante naar een restaurant gegaan, Viktor was moe dus heb ik mee naar huis genomen zodat ouders gezellig konden kletsen ( ken ze toch niet ;) ).

Vanaf nu is het warm iets boven de 30*C graden overdag en temperatuur komt niet onder de 20 in de nacht. In het hotel een eigen kamer en heerlijk geslapen.

Dinsdag was te zien dat de boys moe waren van al het reizen want normaal zijn ze om 06.00 wakker maar nu waren ze pas om 9.00 uur wakker. Samen ontbeten en hierna met tante Meggie naar een dichtbij dorp "Padua" om een paar mooie plekjes te bekijken en een beetje geschiedenis te horen ;). Op een van de pleinen geluncht en toen waren de boys moe en zijn we terug naar het hotel om uit te rusten, tot het avondeten. Hebben we het restaurant nog een x geprobeerd van gister. Gelukkig nu beter samen heerlijk gegeten. Dat Italiaanse eten is toch lekker dit wordt een heerlijke vakantie :).

Woensdag sliepen de boys ook een beetje uit rond 08.15uur ontbeten heel zoet ontbijt blijkbaar houden de Italianen daarvan, jongens hadden daar zeker geen problemen mee.

Toen op weg naar de camping moesten om een van de baaien heen naar Lido di Jesolo. (Plek waar ik paar jaar geleden op vakantie ben geweest ). Daar een soort kustlijn opgegaan helemaal aan het einde was onze 5sterren camping. Moesten nog even wachten tot 15.00 want ons huisje was nog niet klaar. Om 15.00 uur ons kleine huisje verkent slaap samen met de boys. Althans als ze in hun eigen bed slapen :o. Zwembroeken aan en het grote waterpark onderzocht. Super gezellig samen met de jongens terwijl Ben en Eva naar de supermarkt gingen.

Donderdag de eerste volle dag op de camping in de ochtend met de hele familie naar het zwembad gegaan. In de middag wilde de jongens kolonisten of Catan spelen. Samen met Ben 2x het spel gespeeld ging best goed en konden hun geduld goed bewaren. Tot op het laatst de bom barstte, nieuw leerdoel.

's Avonds zelf ook een kijkje genomen op de Camping het is gigantisch en een klein winkelcentrum in het midden.

Vrijdag het strand uitgetest en 's middags samen met Ben en Viktor gemidgetgolft.

Zaterdag en zondag ook ons zelf vermaakt op het strand en op zondag een volleybal gekocht en de kids een beetje geleerd. Heel goed opgelet natuurlijk dat ik niks verkeerd deed zodat ik niet in de sling terecht kom met mijn linker arm.

Maandagochtend was het wat koeler met meer wind en 's middags kwam het lang verwachte onweer. In de ochtend wat beweging gehad, ongeveer 9 km op het strand gerend ;) en hierna in de zon een goede ab serie gedaan "340".

De jongens krijgen steeds kortere lontjes en worden snel boos. Vooral Oskar is zijn gedrag aan het veranderen in een niet z'n goede manier. Met dinsdagochtend een diepte punt. Speelde samen beachtennis, natuurlijk met punten tot op een gegeven moment Viktor vond dat Oskar vals speelde en ermee stopte. Toen werd Oskar heel boos en sloeg hem met zijn racket in de onderrug van Viktor. Mooie bult erop gekregen arme Viktor. Moeten dus goed op letten aangezien Oskar als hij boos wordt fysiek wordt , wat natuurlijk niet kan.

Gelukkig nadat alles rustig was geworden zijn we naar Aquileia een historisch plaatsje met een hoop romeinse resten, en een mooie kerk met prachtige mozaïek vloer.

's Avonds toen we op de camping kwamen weer een goede regenbui met onweer.

Woensdag leek al de regen over en was het weer prachtig weer. Een beetje warmer.

Een rustig dagje op de camping gehad. In de ochtend naar het zwembad en s middags naar het strand. Natuurlijk weer even geoefend met volleybal zit al goed vooruitgang en de jongens vinden het leuk.

Donderdag toch nog maar eens wat meer actief zijn. Mee gedaan aan een spinning les, op zwembad gebied maar op het drogen, in de brandende zon :o.

Nou dat was wel weer gelijk genoeg hihi. Thuis wel even bij moeten komen want dat zonnetje maakte het een stuk zwaarder.

Tegen het eind van de middag nog maar eens gaan midgetgolfen dit keer met de hele familie. Oskar voor de eerste x wat deed hij het goed alle eerste ballen prima tot perfect dicht bij de hole. Dan putten was lastig aangezien je wat geduldiger moet zijn maar voorbij de hindernissen komen lukte wel. Ook Viktor deed het goed kan zien dat hij geoefend heeft. Tot helaas tegen het einde Viktor zichzelf verloor en helemaal door het lint ging jammer toch weer (Was al wat later, honger en het zonnetje maar toch).

's Avonds met Ben en Eva gepraat over Viktor en hoe het aan te pakken. Daarna nog een paar spelletjes soort hartenjagen gedaan samen.

Vrijdag een slow start voor mij. Normaal om 8.30-9.00 eruit maar vandaag pas om 10.00 uur hihi. Rustig ontbeten, boys ging het nog een x proberen om te midgetgolfen om te laten zien dat ze het wel kunnen. Ik bleef thuis even wat tijd voor mezelf + zag dat Oskar in een lekkere bui was "not". Zelf naar het zwembad gegaan en laatste dagje van de zon genoten. Rond de lunch naar huis even relaxen. Na het heetst van de dag naar het strand. De rest kwam ook maar duurde wat langer allemaal dus heb veel vandaag zelf gedaan ook wel lekker.

Gezellig op het strand gespeeld met Viktor volleyballen in de zee. 's Avonds de Italiaanse vakantie in stijl afgesloten met pizza en een biertje op het strand ;). De andere hadden na het golfen bij de Italiaan geluncht.

Hierna spulletjes al beetje ingepakt en nog even met Ben en Eva gekletst. Bleek dat Viktor zich goed had gedragen maar Oskar zich paar x had mis dragen, vandaag. Ja ouders toch wat strakker zijn. Voor mijn gevoel geven ze de kids teveel vrijheid wat ze niet zelf aan kunnen en te weinig consequenties voor de dingen die echt niet door de beugel kunnen. Vooral Eva wil niemand consequenties geven en is te soft denk ik. Wil dat de boys zelf in zien wat ze verkeerd hebben gedaan ect. Maar met deze jongens moet je wat meer strikter zijn dit is de lijn ga je erover zijn er consequenties voor. Wordt weer leuk als we terug in Kopenhagen zijn en ik weer alleen ben ;).

Het is mij wederom gelukt. Op de laatste dag op de camping was de zon weer terug op volle sterkte en ik heb iets meer tijd dan normaal doorgebracht in de zon dus s avonds was ik een beetje verbrand op mijn rug en borst. Nu is de vakantie pas echt geslaagd, oeps ;).

Zaterdagochtend alles weer ingepakt en met de auto naar Achenkirke vertrokken 40min van Innsbruck. Was een reis normaal van 5uur rijden maar was erg druk op de weg met alle Italianen die nu vakantie hebben dus deden we er 7.5 uur over :o. Hoop file en veel wachten gelukkig deden de jongens het goed. In het hotel aangekomen was een vriendin "Efa" van Eva daar ook met haar gezin. Nicolas 2.5 jaar en Isabella 8jaar en haar man. Samen gedineerd en toen lekker naar bed was een lange dag geweest.

De man "Peter" van Efa kwam veel op vakantie in deze buurt en wist een mooie wandel hike route voor ons om samen te doen. Met allemaal 1uur omhoog gelopen/geklommen. Daar geluncht met uitzicht ;). En weer naar beneden gelopen met een beetje hulp met dragen ging het prima en de kleine Nicolas kon bij papa ineen speciale rugzak. Een kleien vriend erbij want Nicolas vond het wel gezellig met mij hihi samen gewandeld met hand vast houden en beetje spelen.

's Avonds even gezellig met papa en mam geskyped om even bij te kletsen. Daarna nog een spelletje Yatzee gedaan beneden in het cafe met Ben, Efa en Peter.

Maandag nog een ochtendje samen. 's Ochtends kwam Nicolas al naar boven om te kijken waar ik bleef voor het ontbijt super schattig. Spreek Duits en mijn Duits is soort van weg, schakel over op Deens :o. Dus zelfs zonder praten kan ik kleine vriendjes maken magneet werkt nog steeds :). Na het ontbijt naar kabelbaan gegaan op de berg op 1800m. Daar en mooie ronde gelopen halverwege weer geluncht hierna met de auto naar Innsbruck gereden onderweg gegeten bij de mac weer een land erbij ;) en naar de plaats gegaan waar we de auto moesten opladen op de trein. Keurig gewacht samen en hadden ons opgesplitst 3 en 2 personen in een cabine Eva sliep samen met Oskar. Ik lag samen in een coupe met een Deense familie en een man uit Oostenrijk. Weer op het bovenste bed maar deze x was het veiliger met een kleine richel aan de binnenkant.

Heerlijk geslapen de kinderen van de Deense familie dede het super en zodoende werd ik pas om 08.00uur wakker. Misschien wel beste slaap van de vakantie hihi. Wie had dat gedacht, ik niet ;).

Rond 10.30 was de auto van de trein en konden we beginnen aan de reis naar Oma in zuid-Denemarken.

Net voor het avond eten naar Kopenhagen gereden onderweg een mac op gezocht en toen vielen de kids in slaap. Rond 22.30 uur thuis gekomen auto uitladen en bedje in gedoken ;).

Woensdag uitgerust wakker geworden in mijn eigen bed. Ben en Eva bleven nog een dagje thuis dus dat gaf mij ook een rustig opstart dagje thuis. In de ochtend een bezoekje aan de sportschool gebracht. Man man man wat gaan mijn spieren snel achteruit voelde me net een zoutzak hihi. Dus deze maand nog maar even hard aan de slag ;).

Dan vanaf morgen ga ik er nog even tegen aan voor een maand.

Verder ook goed nieuws vanuit Nederland gekregen. Mijn mama heeft ook niet stil gezeten en 8 september krijg ik mijn schouderoperatie. Op donderdagavond samen met Ben maar gelijk mijn vlucht op 3 september terug geboekt. Alles is nu geregeld.

Nu we terug zijn in Kopenhagen heb ik nog een maand met de familie. Waaronder mijn broertje een lang weekend op bezoek komt en een au pair uit Nesselande erna. Aansluitend komt de nieuwe au pair en zijn we 2.5 week samen ;), een drukke laatste maand zal voorbij vliegen.

Omdat de familie midden September gaat verhuizen en beide ouders voor ik weg ga allebei een week weg zijn voor werk :o.

Groetjes uit København.

1. Mama:
    2 augustus 2017
    Ha die Rik, jij weer veilig thuis en nu zijn wij op vakantie. Jij hebt een heerlijke vakantie gehad gelukkig in het Italiaanse zonnetje!
    Wat is ab serie "340"?
    Wíj zijn aan het genieten in het mooie Schotland!
    Veel plezier nog deze laatste maand in Kopenhagen, volgens mij ga je je niet vervelen?
    Liefs mama xxx
  2. Rik:
    3 augustus 2017
    Hey mama
    De ab serie 340 = 340 situps ;).