Ongeluk zit in een klein hoekje

16 januari 2017 - Kopenhagen, Denemarken

Hey,

Op een saaie blog zit natuurlijk niemand te wachten vandaar weer een hoop gebeurd de afgelopen tijd laten we snel beginnen!

Maandag 9-1
Vandaag was Oskar nog niet helemaal beter, diarree gehad vannacht dus hij bleef nog een dagje thuis.
In de ochtend hebben de boys filmpjes gekeken zodat "Alou" de schoonmaker, (komt iedere maandag) haar gang kan gaan. Hierna met de lego gespeeld een klein opstootje gehad beide een klap uit gedeeld dus beide even nadenken! Ze leren snel want verder vandaag lief samen gespeeld en waar nodig gecommuniceerd met elkaar, zonder handen en voeten ;).
Voor het avondeten alvast de kipnuggets gemaakt, aardappels in de oven . Eva kwam rond 17.00 thuis en heeft mij hierna geholpen.
5 Minuten voor Eva thuis kwam vroeg Oskar aan mij of hij pizza kon eten. Nou ja andere avond want nu hebben we kipnuggets. Beetje mokken en was het er niet echt mee eens maar begon niet te schreeuwen.
Natuurlijk zodra Eva thuis was kreeg zij dezelfde vraag voorgeschoteld door Oskar. Gelukkig gaf ze hetzelfde antwoord en het was niet echt goed voor zijn buik want had buikpijn afgelopen dagen. Helaas stopte Oskar niet zoals bij mij maar bleef doorzeuren  net zolang totdat Eva uiteindelijk toe gaf :o, Oww dear. Ik moest wat zonnebloem olie halen dus ook ingrediënten om zelf een pizza te maken gehaald, Lichtelijk geïrriteerd.
Niks aan te doen, Oskar was natuurlijk dolblij. Redelijk gegeten allemaal.
's Avonds gezellig geskyped en om 20.45 klaar gemaakt voor de andere volleybal training. Goede warming-up gedaan en paar oefeningen gedaan totaal geen last. Totdat ik moest gaan serveren " donderdag ook zonder problemen gedaan". Helaas nu minder succes vol te snel of iets en de schouder schoot uit de kom :o  (22:05uur). Wist natuurlijk gelijk dat het fout zat aangezien in Maart ook gebeurd was. Ben gebeld, heeft mij opgehaald en naar het ziekenhuis naar spoedeisende hulp. Daar even moeten wachten in de rij. Toen we aan de beurt waren mochten we gelukkig gelijk doorlopen naar een kamer (hadden geen kleine kamers meer dus kregen een kamer waar ze ook gelijk kunnen opereren als dat nodig zou moeten zijn).
Eerste uur geen dokter te bekennen gelukkig wel een verpleegster langs gekomen met wat Morfine ;). Dokter nam even een kijkje, zoals de vorige keer een x-ray maken. Hierna weer terug en weer duurde het een eeuwigheid voordat de dokter kwam. Vrij lastig als je je arm niet zo kan houden dat het niet pijn doet. Eindelijk rond 01.45 kwam de dokter. Wat spierverslappers erin, moesten wel opletten want bijwerking zou kunnen zijn dat de belangrijkste spier er even mee zou stoppen. Fijn om te weten vlak voor het goedje krijgt ingespoten :o. Extra zuurstof door de neus, als ik me duizelig zou voelen moest ik me van mijn rug naar mijn buik draaien en linkerarm laten hangen langs het bed. 1/2dosering maar voelde niks nog wat meer maar nog niks nog maar wat meer voelde een klein beetje en om gedraaid naar mijn buik. Dokter trok en draaide er een klein beetje en klik hij zit er weer in, aaah wat een goed gevoel was dat. Nog maar een x-ray om te kijken of alles goed zit. Natuurlijk duurde dat weer even en uiteindelijk om 03.00uur kwam de dokter met het nieuws dat alles goed zat. En we eindelijk naar huis konden. Wat een dag is het weer geweest, zodra ik het bed raakte was ik weg ;).

Dinsdag 10-01
Gelukkig goed geslapen tot 7.45 bed uit en klaar om als een éénarmde bandiet op de boys te letten ;). Oskar had er zin in. Schreeuwde/ smeekte tegen Eva dat hij chocolademuesli wilde voor ontbijt. En hield dit een uur vol met huilen schreeuwen proberen te manipuleren door te zeggen dat hij anders niks at enz. In de hoop dat hij zijn zin kreeg zodat het zo was als gisteravond. Maar gelukkig gaf Eva niet toe uiteindelijk maar viel Oskar snel inslaap op de bank. Na zijn slaap rustig een boekje gelezen en met de dino's gespeeld. Even dwars met aankleden maar zaten snel weer op één lijn ;). Viktor was erg moe en sliep de hele ochtend en middag tot 13.30uur.
's. Middags samen met de legostad gespeeld. Later op de middag met een arm zo goed als mogelijk avond eten gemaakt ;). Ging nog best goed al zeg ik het zelf duurt alleen wat langer. Kids hadden geen zin om avond te eten maar een beetje gedwongen want anders worden ze vannacht weer wakker met een rammelende maag. Uiteindelijk allemaal wat gegeten en hierna waren ze beide moe tandjes poetsen en het bed in. Vrij vroeg 18.00uur Eva was nog niet thuis maar toen ze thuis kwam heeft ze het over genomen van mij en ik even een kort schoonheidsslaapje gedaan want was gesloopt. Hierna gelukkig mijn volleybal T-shirt uit gekregen zat weinig rek in maar met Eva haar help lukte het net :).
Lekker kunnen douche en hierna fris en fruitig met mijn mams geskyped. Hierna aflevering Prison Break gekeken tot mijn verbazing hierna geslapen tot de wekker.

Woensdag 11-01
Vanmorgen hoorde ik Oskar tegen Eva zeggen wil en ga niet naar school. Dus dacht ownee dat kan niet waar zijn gelukkig was Ben het hier niet mee eens en is Oskar uiteindelijk toch naar school gegaan ;).
In de ochtend het ziekenhuis gebeld om te kijken of ik een grotere sling (mitella) kan krijgen want mijn hand valt er nu net buiten en is hierdoor niet heel comfortabel.
Hoef gelukkig alleen even langs te komen en zou het gefixed worden.
Eerst met Viktor gespeeld met de treinbaan en lego stad. Om 10.00uur kwam Mireille langs. Was een paar dagen hier. Kopje thee gedronken en gekletst.
's Middags Oskar opgehaald van school met de bus. Viktor wilde niet mee en bleef thuis met een mobiele telefoon voor de zekerheid.
Alles ging goed op school met de lerares even gesproken en gelukkig gehoord dat het super op school ging zoals ik had verwacht want hij was niet meet ziek ;). Thuis een pokemon game gespeeld met Viktor en Oskar. Geen drama en een leuk potje.
's Avonds met Ben naar de spoedeisende hulp terug gegaan voor de andere sling zo gepiept en de dokter van maandag liep toevallig langs en wist gelijk mijn naam, had ik niet verwacht. Indruk op hem gemaakt ;).
Hierna de fiets opgehaald bij de sporthal, gelukkig stond die er nog :).

Donderdag 12-01
Viktor was vrolijk en zag er goed uit. Een pokemon game gespeeld en met de lego gespeeld. Hierna om 10.30uur richting de taalschool voor een afspraak voor Deense les. In geschreven voor de les op het hoogste beginners niveau daar vonden ze mij het beste passen. Alleen wachten op de subsidie van de gemeente voor mijn lessen, hopen dat er een plekje vrij is in mijn niveau gaan, het mee maken wanneer alles rond is.
Ben werkt vanuit huis vandaag dus was het makkelijk voor Viktor om thuis te blijven.
's Middags was Oskar wat eerder thuis want had een dokters afspraak gehad. Samen een Pokémon battle gedaan en paar spelletjes Uno gespeeld, Viktor kwam ook al vrij snel en hebben samen leuk gespeeld iedereen won een paar potjes ;).
Iets eerder gegeten want de boys werden moe zodat ze een goed kunnen slapen. Viktor was afgelopen nacht paar x wakker geworden.
Na het eten heeft  Ben het over genomen en ik op me bed prison break gekeken en even weg gedut :o.
's Avonds nog een film gekeken en hierna proberen te slapen lijkt steeds wat lastiger te worden met mijn sling. Viktor werd iets voor middennacht wakker omdat hij pijn aan zijn voeten en handen wat hij 's middags ook een beetje last van.

Vrijdag 13-01
Volgens mij is het ongeluk al gebeurd op maandagvoor mij en voor Viktor al vanaf begin dit jaar. Maar rustig aan gedaan om te kijken hor Viktors lichaam hierop reageert. Heeft in bed filmpjes op youtube gekeken tot ik terug kwam van Oskar van school halen 14.45uur. Tussen door even lunchen aan tafel en mathletics (online rekenen). Ik heb mezelf ook een dagje rust gegeven vanmorgen alleen boodschappen gedaan en beetje opruimen. Hierna op de bank een documentaire op Netflix gekeken over de "Barkley marathon" de zwaarste marathon op aarde. Erg interessant en mooi in elkaar gezet.
's Middags waren de boys heerlijk aan het spelen ieder hun eigen spel en van Oskar moest ik in de woonkamer blijven zitten om uit te rusten en te relaxen. Wordt dus goed voor me gezorgd ;).
Omdat het vrijdag is een film aan het eind van de middag gekeken, alexander terrible .... bad day (in Nieuw Zeeland in de bioscoop gezien).
's Avonds nieuwe au pairs ontmoet, kletst en paar drankjes gedaan. Heerlijk het au pair leven, mensen ontmoeten over de hele wereld :). Jammer dat ze in het cafe/bar rookte alles stonk naar rook toen ik thuis kwam bah!

Zaterdag 14-01
Een rustige ochtend zelfs met mijn schouder ging het prima een beetje uitslapen en lekker blijven liggen in bed ;), gewoon omdat het weekend is en het kan.
Een skype gesprek gehad om te helpen om een gezin te vinden in Nieuw Zeeland (vragen bedenken voor als ze een skype met een familie heeft).
Hierna Prison Break gekeken en toen klopte Ben op de deur. Ze moesten met Viktor weer naar het ziekenhuis omdat hij steeds meer pijn krijgt aan zijn voeten en enkels en nu niet echt meer kan lopen vanwege de pijn. Gelukkig had ik verder niks op de planning staan voor vandaag dus had ik Oskar voor mezelf deze middag. Hoop dat Viktor hierna eindelijk kan beginnen met beter worden in plaats van iedere x weer iets anders te verduren krijgt :( (dinsdag terug. Oor bloeduitslag). Zo blijft er wel genoeg te schrijven in de blog en een extra zakcentje erbij maar toch zou ook fijn zijn als alles weer gewoon is.
's Avonds een film gekeken the fundamentals of caring! Verder een rustige avond ook wel eens lekker.

Zondag 15-01
Een lazy sunday. Een "ochtend" rondje (12.00) door het park gelopen en op de terug weg lunch gehaald. Verder die middag op mijn bedje rustig netflix gekeken en vooral uitgerust heerlijk. Rond 15.00uur naar de stad even paar winkels bezocht en hierna drankje gedaan met een andere au pair uit Spanje die had net een engelse les gehad en paar klasgenoten bleven ook wat drinken erg gezellig.
Zoals jullie al raden vanavond niet zoveel gedaan weer een film gekeken maar heerlijk om even rustig bij te komen.

Maandag 16-01
Vanmorgen rustig op gestart met Viktor ontbeten en paar filmpjes op youtube gekeken. Voelde zich al veel beter dus samen klein boodschapje gedaan in de supermarkt. Terug in de flat een pokemon battle gehad, hierna lunch en even bijkomen zodat we samen vanmiddag Oskar van school konden halen.
Rustig bij komen op de bank met een filmpje aan. Om 14.30 in de benen. Maar hier had Viktor niet z'n zin in en klaagde dat hij moe was. Ach ja als je volgende week donderdag op dagje tripje mee wil van school moeten we toch een beetje energie uit je lichaam proberen te krijgen gelukkig al gauw mee in gestemd schoenen en jas aan en op naar de bus. Reed helaas net voor onze neus weg na een kwartier kwam er weer één. Ging prima natuurlijk wel een beetje last van zijn benen en voeten maar heeft ook ongeveer 3weken niet veel kunnen doen en gedaan. Thuis banken tegen elkaar aan geschoven (zodat viktor zijn voeten omhoog kon houden) en een kommetje met snacks  en een pokemon battle met z'n 3en heerlijk met de boys.
Tussendoor het avondeten in de oven schuiven en precies op tijd 17.20kwam even thuis kip aangesneden en we konden aan tafel ;). Na het eten met z'n 5en een spelletje uno gedaan. Hierna kids naar bed en ik heb het laatste stukje van Prison break gekeken helaas ook het 4de seizoen is afgelopen :o.

Weer een drukke week geweest, een onverwachte wending precies een week geleden maar niks meer aan te doen. Heb 7feb een afspraak bij een sportchirurg in het Ziekenhuis benieuwd wat die gaat zeggen en tot die tijd rust voor zover ik dat kan wordt voor mijn gevoel steeds lastiger maar doe mijn best ;).

Tot volgende week maar weer een fijne week gewenst iedereen.

Ciao ciao,
Rik

1. Paula urbanus:
    16 januari 2017
    sterkte Rik,van Evelien krijg ik ook verhalen maar zij doet ook veel huishoudelijk werk,maar ook zij vindt het contact met andere aupairs overal vandaan zo leuk.
    En genoten van het vuurwerk in sydney dit jaar!,liefs Paula
  2. Pap:
    17 januari 2017
    Er blijven toch veel dingen nieuw voor me als ik je blog lees, ondanks dat we toch redelijk veel contact via de app hebben. Daarom vindt ik het boeiend om te lezen.
    Zorg wel dat je arm veel rust krijgt anders denk ik dat je er straks alleen maar veel last van krijgt.
    Vandaag was het hier erg koud, zo rond het vriespunt overdag.
    Wat voor weer is het nu bij jou??
    xxx mama