New start.

26 februari 2017 - Kopenhagen, Denemarken

Alaaaaaaf,
Hoe is het met iedereen?
Een goed carnavals weekend gehad voor de mensen uit het zuiden ?
Veel plezier met de andere dagen nog even.

Vakantie is afgelopen voor de boys dus hopsakee aan de slag. Beide Maandag naar school geweest een hele dag. Ging prima boys hadden het naar hun zin gehad en Viktor vond het epic (zijn nieuwe woord).
Dinsdag bleef Viktor thuis omdat hij spierpijn had en dat denk ik ook een beetje uitbuitte. 's Ochtends bleef Eva thuis en had hij niet zoveel gedaan.
Tijdens deense les kwam het laatste uur een docent die gespecialiseerd was in uitspraak langs. Wauw, wat een verschillende klanken maar ze was super goed en zijn goed opgeschoten volgens mij. 's Middags Viktor spieren weer aan het werk gezet en samen boodschappen gedaan. Toen even spelen thuis en mee naar school om Oskar op te halen gelukkig geen tegenstribbelen of iets dus helemaal prima.
's Avonds appte Ben dat hij iets later thuis was en of ik de kids op bed wilde leggen tuurlijk, zo gezegd zo gedaan eerst even douche en boekje voorlezen en tukken.

Woensdag een hele ochtend vrij want Viktor ging weer naar school. Heerlijk is dat toch. Aan het tekenen geslagen van gebouwen in Kopenhagen.
's Avonds bracht Eva de boys naar bed. Althans sliepen beide in haar bed :o. Duurde 1.5uur voordat Viktor sliep. Blijf ik toch apart vinden hoe de boys op Eva reageren en hoe ze op hun reageert. Snap waarom ze naar Eva trekken want daar mag bijna alles van als je maar lang genoeg blijft door zeuren, maar is anders wanneer je hun ouders bent denk ik :o. 's Avonds zei ze dat het zo langduur de voor Viktor in slaap viel. Toen verteld wat mij opviel, zodra ze binnen is de boys totaal anders zijn. Vond ze toch wel een beetje vreemd maar ben benieuwd wat er gaat gebeuren of veranderen maar denk niet zoveel ;) . Zolang ze maar naar mij luisteren als ik de baas ben vind ik het prima.

Donderdag weer naar school gaat steeds beter. Kan al over mezelf kletsen en nu ook over de familie. Super leuk dat het zo goed gaat. Nu het laatste onderdeel "dagelijks ritme" en dan zijn we klaar voor de test op 11maart en hopelijk gaan we dan allemaal door naar module 3.2.
Thuis lunchen en om 15.00uur naar school om de boys op te halen. Vanavond gingen Ben en Eva met de broer van Ben uit eten. Was toevallig in Kopenhagen voor zijn werk (woont in USA).
Thuis met de boys lekker gespeeld geen problemen. Na het avondeten opgeruimd en even snel naar de supermarkt om spulletjes voor het ontbijt morgen te halen. Boys keken uit het raam want Koning winter is weer terug. Verwachten veel sneeuw vanavond en vannacht.
Toen ik terug kwam zag ik Viktor op een stoel staan in de keuken, spullen uit de kastjes halen. Hij schrok dat ik al terug was had samen met Oskar de keuken geplunderd en veel producten verplaatst en om gewisseld. Ow ow das natuurlijk niet zo de bedoeling. Uitgelegd dat ik teleurgesteld was dat ze dit hadden gedaan en niet zo blij mee ben. Viktor vind het lastig om kritiek te krijgen dus die vluchtte weg. Met Oskar de spullen terug gezet gelukkig begreep hij het. Hierna tandenpoetsen en een boekje voorlezen. Viktor was nog steeds boos. Even met hem gepraat althans geprobeerd maar hij kan behoorlijk koppig zijn. Wilde alleen gelaten worden. Rende toen naar zijn kamer en sloeg de deur toen half uit zijn voegen. Ga dan maar alleen in de kamer zitten. Een boekje gelezen met Oskar, hierna wilde Viktor nog steeds niet. Na het voorlezen nog een x geprobeerd te praten maar kwam alleen uit ik wil nog niet slapen wil alleen zijn en een boos gezicht naar mij. Ach ga dan maar boos in bed liggen. Als je wil praten laat het me weten kunnen we het oplossen. Oskar sliep in 15min, gelukkig was Viktor wat rustig geworden. Even naar de woonkamer genomen en gelukkig uiteindelijk aan het praten gekregen en alles uitgesproken. Hierna sliep Viktor ook vrij snel.
's Avonds het rijk alleen. Op de laptop Nantes Rezé, volleybal team Robin Overbeeke gekeken. Speelde een wedstrijd in Paris en wonnen na een triller van een 5de set. Tegelijker tijd op de tv fc Kopenhagen gekeken. Beetje multitasken maar ging prima.
Na het avond eten verliep het totaal anders dan ik had verwacht maar toch uiteindelijk goed opgelost denk ik zo ;).

Vrijdag was het buiten wit denk z'n 5cm gevallen vannacht. Een strak blauwe lucht zoals het hoort op een winter dag. In de ochtend een rondje gefietst naar een reusachtige kerk Grundtvigs Kirke. Wat een gebouw, staat op een heuvel en kan hem dan beneden van ongeveer een km zien staan prachtig. Hierna nog even naar Nyhavn gegaan om wat fotos te maken met het mooie zonnetje, zodat ik wat meer kan tekenen. Hierna terug naar huis. Rustig een serie gekeken en 's middags de boys opgehaald van school. Een soort routine ontwikkelt deze week bij thuiskomst. Eerst huiswerk en maak ik ze een kommetje fruit. Dan een pokémon battle en hierna spelen ze nog even zelf tot het eten ;). Vandaag natuurlijk een film. Toen samen gegeten en Ben en Eva brachten de boys naar bed. 's Avonds een rustig avondje thuis gebleven.

Zaterdag vroeg eruit dacht doe eens gek en met de fam. om 7.15 ontbeten, jaja kan het wel. Wauw dan duurt z'n dag best lang ;), wat getekend en een rondje gefietst door de stad dit keer Christianshavn (aan de andere kant van de gracht).Toen ik thuis kwam was Ben met Viktor weer naar het ziekenhuis :(. Had zeer aan zijn keel en voeten waren weer wat opgezwollen, hadden maandag al een afspraak staan om naar het ziekenhuis te komen over hoe nu verder, dus dat maar even afwachten. Even uitrusten thuis en hierna omgekleed en naar een verjaardag gegaan. Daar waren we met z'n 10en, samen drankspelletjes gespeeld en een gezellige tijd gehad. Nog even de stad in voor een paar drankjes en om 04.00uur lag ik in me bedje. Dus misschien is het geheim dat ik gewoon vroeg moet opstaan dat ik het dan langer volhou. Maar het belangrijkste het was gezellig en hadden een leuke avond.

Zondag natuurlijk wel uitslapen hihi. Boys waren gelukkig rustig of ik was althans niet tussendoor wakker geworden. Zoals gewoonlijk een rustige zondag. Wat getekend en een serie op netflix gekeken. En natuurlijk aan de speaker gekluisterd om een live verslag op radio 1 te luisteren van Feyenoord-PSV. De toekomst heeft Feyenoord de overwinning gezorgd. Doen het goed dit seizoen dus nog ff volhouden gasten.

Eindelijk een normale week gehad. Alleen dinsdag nog even Viktor thuis geweest. Maar was blij dat de rest goed verliep. Als het zo blijft gaan worden denk ik ook de blogs om de 2weken. Maar dat gaan jullie zien ligt eraan wat er aankomende week gaat gebeuren.

Deense les :
Mandag. [mendaj]     Maandag
Tirsdag    [tirsdaj]      Dinsdag
Onsdag    [onsdaj]     Woensdag
Torsdag    [torsdaj].   Donderdag
Fredag      [fredaj].     Vrijdag
Lørdag     [lurdaj]       Zaterdag
Søndag    [sundaj].    Zondag

Een fijne week en tot de volgende week allemaal.

Groetjes uit Kopenhagen

1. Will:
    26 februari 2017
    Leuk verhaal weer Rik en top dat wij een beetje Deense les van jou krijgen. Fijne daj (is dit goed? ;-)) nog.
  2. Rik:
    26 februari 2017
    Hey will,
    Is "Fin dag" maar zegt het wel als daj. Deens is bijna nooit hoe je het zegt zo schrijf je het ;).