Komt dan nu de lente echt?

12 maart 2017 - Kopenhagen, Denemarken

Hej,
Daar ben ik weer met deze keer een blog van de laatste 2weken.

Te beginnen op maandag 27feb.

Helaas had Viktor nog niet de energie om maandag dinsdag en woensdag naar school te gaan. Of althans Woensdag ging goed in de ochtend, voor ze naar school gingen hadden Viktor en Oskar een grote ruzie over van wie de starwars kaarten waren. Heb ze in de afgelopen 3 maanden niet gezien maar Viktor was er erg van slag van. Wel richting school beide. Met een hoop gedoe en getier op elkaar. Helaas bij school kreeg Ben Viktor niet uit de auto want zei dat hij buikpijn had nu :(. Had hier gister ook last van na een beetje stoeien met Oskar, moesten hun energie even kwijt.
Dus Ben bracht Viktor weer naar huis. Die dook zijn bed in en heeft beetje geslapen rond de lunch was hij opgeknapt en wat huiswerk op de laptop gedaan. Verder geen last meer gehad van zijn buik weer veel gegeten. 's Middags Oskar opgehaald en thuis weer lekker gespeeld. Eerst even met ze gesproken aangezien Viktor eind deze week zware medicatie krijgt die hem stemmingswisselingen kan geven dat het over is met het treiteren en plagen van elkaar. Waren ze goed in deze week. Drong volgens mij tot hun door want na een pokémon battle gingen ze heel lief spelen en heb ik ze niet gehoord voor 45minuten.
Eva kwam thuis voor het avond eten met de boys een boek gelezen in bed. En soort meditatie (mindfullness) om te kijken of Viktor de methodes kan toepassen om zich rustig te houden en te krijgen. Hierna waren ze weer aan het stoeien geslagen op bed, Eva zei er niks van en aangezien niet weer hetzelfde wilde als gister ze snel gestopt en gingen ze zelf spelen.

Donderdag geen drama of trammelant dus een volle dag naar school. Ook ik naar school. Zijn bijna klaar met module 3.1 en hebben 13maart een test om te kijken of we door kunnen naar 3.2. Heb het erg naar mijn zin, leuke klas en leuk om de taal te leren. Ga hard vooruit al zeg ik het zelf zo nu en dan korte gesprekjes in de winkel of supermarkt al in het deens antwoorden dat voelt al heel goed.

Vrijdag waren de boys al weer vroeg wakker 5.15uur, oef das wel ff wennen met wakker worden. Hoorde Viktor hierna schreeuwen geen idee waarover maar dacht oke daar gaat mijn vrije dag ;).
Rond 7.15uur er uit en kijken wat de schade was. Kwam erachter dat Viktor een korstje "opgedroogd bloed" op zijn lip had en zich daarvoor schaamde en niet naar school wilde :o. Jaja, ontbeten en hierna met Viktor proberen te praten wat de reden is dat hij dit vindt. Wilde het er niet overhebben en ging schreeuwend zijn kamer in. Even tot rust laten komen. Toen kamer rustig in gegaan en uiteindelijk de werkelijke reden gehoord. Moesten een voorwerp van hun thuisland mee nemen en wilde geen presentatie daar over doen plus wist niet wat hij mee wilde nemen.
Gelukkig zag ik de easyjet vliegtuigen en das Brits dus daar was Viktor blij mee. Met wat ondersteuning van Ben zonder veel moeite Viktor naar school gekregen dat voelt toch fijn;).
Uiteindelijk wordt het een spelletje over de voorwerpen. Welk voorwerp waar thuis hoort. En dit wordt pas maandag of dinsdag gedaan hoop drama om niks achteraf dus. Viktor had een super dag gehad das goed om te horen.
's Ochtends was ik naar de vor frelsers kerk geweest. Vorige x stond hier een lange rij om de toren in te gaan. Gelukkig was het nu lekker rustig en kon ik zo naar boven. Een hoop trappen op naar boven door kleine gangetjes en overal houten trappen omhoog. Uiteindelijk boven aan een prachtig uitzicht en kon je helemaal naar boven met een spiraal trap omhoog, erg gaaf.
Hierna weer terug naar huis onderweg bij Føtex wat verzorgingsproducten gekocht met een beetje kijken en zoeken 50% korting uitgekomen niet verkeerd al zeg ik het zelf ;).
Viktor was licht ontvlambaar vanmiddag met al de irritatie gericht op Oskar van lief samen spelen in 10sec hem aanvallen en boven op hem klimmen. Opletten geblazen nu dus. Gelukkig was hij snel ook weer rustig.
's Avonds naar Bastard cafe (spelletjes cafe) en hierna naar een bar met live muziek zeer goede muzikanten maakte er een leuk showtje van. Een geslaagde en gezellige avond.

Zaterdag echt begonnen met de medicijnen voor Viktor (prednisol). Hopen om zijn lichaam soort te herstarten dat het dan over is met het ziek zijn heeft nu wel lang genoeg geduurd al zeg ik het zelf. Oskar had een playdate bij zijn klasgenootje Leo. En Viktor is de hele ochtend al druk in de weer om een groot vliegtuig van lego gebouwd was niet heel stabiel dus die brak. Hierna Viktor geholpen met bouwen aan een nieuw vliegtuig steviger vliegtuig hier waren we wel even zoet mee maar blijft leuk bouwen met lego.
's Middags met Ben, Eva en Viktor naar een groot winkelcentrum. Ik geoefend met autorijden is al weer ff geleden en donderdag heeft Viktor een uitje van school en Ben is in Engeland voor zijn werk vanaf dinsdag. Ging gelukkig allemaal prima.
's Avonds had ik geen plannen maar kreeg berichtjes van verschillende au pairs dus na het eten de stad in gedoken en gezellig een drankje gedaan. Super zo die openheid en alles relaxt en soms op het laatste moment.
Zondag zoals traditie niet veel gedaan een lazy sunday.

Dinsdag dan eindelijk langs de fysio gegaan (8weken). Beetje gekeken hoe alles er voor staat met mijn schouder en wat ik ermee kon. Gelukkig groen licht gekregen voor de fitness yes eindelijk. Over 3weken terug om te kijken hoe het gaat.

Natuurlijk woensdag gelijk naar de sportschool hihi. Hopsakee aan de slag voornamelijke cardio, de fysio oefeningen voor mijn schouder.
's Middags boys opgehaald en ze voor mezelf gehad tot ze in dromenland waren. Toen gezellig met mijn mams geskyped even bijgekletst.

Donderdag na de jongens op school af te hebben gezet, naar Roskilde gereden naar het Vikingmuseum (waar ik heen was gegaan met Ben en Oskar in de vakantie). Viktor had daar zijn schooluitje. Voor het geval hij instortte of hij het niet trok was ik daar. Gelukkig niks geks gebeurd en hij is weer met de klas terug naar school gegaan. Viktor is nu sinds zaterdag op de medicijnen en zo ver gaat het heel goed.  Nu hopen dat zijn lichaam het kan handelen als de medicijnen over zijn nu rustig afbouwen.
's Avonds Ben van het vliegveld gehaald. Was even vergeten dat Fc København thuis tegen Ajax speelde en dat stadion hier 1,5km vanaf lag dus toen ik naar de snelweg wilde komen stond alles lekker vast. Gelukkig niet al te veel vertraging.
Toen we weer thuis waren naar de sportschool gegaan om mijn doel vast te houden om iedere dag te gaan sporten om 22.45uur aan de slag gegaan. Aangezien de sportschool maar 1.5minuut wandelen hier vandaan is ga ik me best doen dit zo lang mogelijk vol te houden om iedere dag even lekker te sporten.

Zaterdag een prachtige dag zonnetje en strak blauwe lucht. Rond de middag lekker uitgeleefd in de sportschool hierna even rustig in het zonnetje bij komen thuis heerlijk. Rond 18.00 naar het centrum om samen met paar andere au pairs naar Dutch pancake night te gaan. Beetje chaotisch aangezien ze pas om 19.00 uur begonnen met bakken voor de ongeveer 150mensen die er waren :o. Maar was leuk om weer even nederlands te kunnen praten. Iedereen was moe dus niet al te laat gemaakt prima want zondag met Irene "spaanse au pair" naar Hillerød gefietst ongeveer 30km van hier. Beetje heuvelig maar erg leuk om te doen. In Hillerød een kasteel bezocht en een kijkje genomen in de stad. Hierna weer rustig terug gefietst. Een x wat anders op de zondag dan alleen maar chillen ;).

Morgen dan eindelijk de eerste test voor deense les hopen dat ik naar module 3.2mag.

Verder gaat het weer de goede kant op. Zonnetje komt wat meer en het voelt allemaal wat warmer aan, hopelijk wordt het snel lente. Kijk erg naar uit om lekker aan de gracht  of in het park te zitten en een drankje te drinken.
Een fijne week allemaal.

Tot snel weer

1. Mama:
    12 maart 2017
    Gelukkig wist je al een paar oefeningen van de vorige keer dat je schouder uit de kom was.
    Vandaag scheen hier het zonnetje al erg veel, dus de lengte komt eraan. In ieder geval de aankomende dagen.