Bijna kerst

18 december 2016 - Kopenhagen, Denemarken

hoi hoi allemaal,

Al een beetje in de kerst stemming aan het komen voor aankomend weekend. Vind het hier wat tegen vallen qua kerst gevoel, weinig in de stad te merken en thuis doen ze er ook niet veel aan met versieringen gelukkig heb ik wel iedere dag de nederlandse kerst radio aan om toch een beetje in de stemming te komen ;).

Afgelopen week:

Maandag 12-12
Kids zijn als gewoonlijk vroeg wakker 5.30-6.00uur wakker. Wordt een paar x wakker voor de wekker. Kan al vanuit me slaapkamer horen dat ze in een niet z'n vrolijke bui zijn.
Tijdens het ontbijten merkte ik dat Viktor niks wilde eten en overal boos om werd. De druppel was achter dat hij zijn Pokémon kaarten niet kon vinden :o. Uiteindelijk besloten Ben en Eva dat het beter zou zijn als Ben ons afdropt met de auto zo gezegd zo gedaan. Onderweg wilde Ben dat de boys beide iets zouden eten omdat ze in een niet al te vrolijke bui waren. Viktor had hier geen zin en uiteindelijk vlak voor we naar school wilde lopen zei hij ik heb buikpijn. En is hij de hele dag bij mij gebleven.
Thuis eerst gelijk uitproberen of hij op de computer kon, uhmm nee. Boos naar zijn kamer kwam er al snel weer uit en hebben gezellige dag samen gehad. De speelgoedbakken in de woonkamer geordend en gesorteerd. Hierna buiten geprobeerd te fietsen. Fiets was gemaakt afgelopen weekend en ben zei hij kan nog niet zo goed fietsen dus moeten veel oefenen. Laat maar eens zien Viktor wat je kan :).
Aangezien ik Maddie in Nieuw Zeeland ook heb leren rijden moet het goed komen denk ik zo. Maar hoefde Viktor alleen maar 2x een klein duwtje geven zodat hij iets meer snelheid had. Daarna fietste hij er zelf vandoor. Ook de weg van het park naar huis gefietst op de stoep ging hem prima af. Was erg trots op hem en zo Ben en Eva.
Verder die dag ging prima, Oskar opgehaald van school en Viktor op de fiets oefenen is goed. Thuis lekker gespeeld en beetje huiswerk samen gedaan. Om 17.00uur ging het even mis Viktor werd boos omdat Oskar vals speelde (wat bijna bij ieder spelletje wel gebeurd, o owww). Viktor gaf zijn broertje een duw en die viel tegen de deur met zijn hoofd. Dat kan natuurlijk niet door de beugel. Na een hoop drama en geschreeuw dat hij het er niet mee eens wat zijn excuses aangeboden en kon hij zelf afkoelen in zijn kamer. Al snel was hij weer rustig en een goede avond gehad. In de garage veel rondjes gefietst om Eva het te laten zien hoe goed het gaat. Ik ook met Oskar geoefend op een fiets met een derde wiel zodat er iemand achterop kan mee rijden. Ook dit ging goed.

Dinsdag 13-12
Gelukkig vanmorgen veel beter dan gister. Op tijd klaar om te kijken hoever we kunnen komen om samen naar school te fietsen. Eva fietste achteraan om te zien hoe het ging. Viktor deed het uitstekend netjes aan de zijkant fietsen en goed opletten en luisteren. Waren al snel op school. Ook Oskar vond het super leuk om mee te kunnen fietsen op de verlengde fiets.
Terwijl de kinderen op school waren. Een paar afleveringen Prison break gekeken en boodschappen gedaan "prima te doen met 2 supermarkten onder de flat.
's Middags tijdens ophalen van school ging het bijzonder goed niet nog 5minuten spelen zoals gewoonlijk maar gelijk mee omdat ze wilde fietsen. Tijdens boodschappen vanmorgen ook voor en achterlicht gehaald. Deze op de fiets gezet en om 16.00 wilde de jongens nog even fietsen dus naar het park gegaan waar ze heerlijk gespeeld hebben in het donker voor anderhalf uur. Wat een heerlijke dag zo nu de kids goed luisterde.

Woensdag 14-12
Vanmorgen met een au pair uit Zuid-Afrika een ronde door Kopenhagen gelopen. Veel gekletst en gepraat over van alles en nog wat. Naar huis en was net genoeg tijd om te lunchen, ideaal nu met de fiets dat ik nog sneller op school ben. Beide wilde gelijk naar huis geen boze gezichten of andere gekke dingen. Thuis heerlijk gespeeld en geen kind aan ze gehad ondertussen avond eten gemaakt en samen met Oskar en Viktor gegeten Eva kwam wat later dan normaal.

Donderdag 15-12
Vannacht heeft Oskar gespuugd dus die bleef thuis samen met mij.
Hebben lang met de lego gespeeld en hierna nog een paar andere spelletjes gespeeld. Even naar buiten voor een frisse neus. Ben werkte vanuit huis en s middags boodschappen gedaan samen met Oskar. En ik heb Viktor van school gehaald. Was een kerstfeest aan de gang met allemaal optredens hebben er 1gekeken maar toen wilde Viktor graag naar huis. Thuis samen weer heerlijk gespeeld en een klein beetje tv gekeken.

Vrijdag 16-12
Vannacht was Oskar nog een steeds beetje grieperig dus om geen ziekte kiemen te verspreiden bleef Oskar een ochtendje bij mij. Vandaag laatste dagje voor de vakantie van 3 weken dus is er school tot 12.00uur. Viktor samen opgehaald met Oskar prima. Op de weg terug bij de stoplichten waren we halverwege en ging het op oranje en rood doordat we vrij langzaam fietsten. En een auto vrij snel optrok en het nodig vond om even te toeteren en boos te doen. Viktor schrok hier erg van en was gelijk van slag. Gekalmeerd op een bankje na de stoplichten en rustig naar huis gelopen. Wilde eigenlijk picknicken maar zag al aan beide gezichten dat dit geen groot succes zou worden en zijn thuis gebleven. Viktor was wel snel geprikkeld in het begin en alles wat een beetje verkeerd ging werd een groot drama, ondertussen heerlijk met Oskar gespeeld want die was wel gezellig. Gelukkig rond 14.00 uur was hij wat rustiger en hebben we samen met z'n 3en gespeeld. Buiten voetballen heerlijk even alle energie eruit ging prima en binnen met de lego. Nog even een beetje stoeien want blijven jongens ;).
Toen kon de film avond beginnen Kung fu panda 2 gekeken samen.
's Avonds een rustig avondje op de bank met Ben en Eva the way way back gekeken.

Zaterdag 17-12
Ahhh heerlijk weekend tot 10.00uur lekker in me bedje blijven liggen ;). Ontbijten, Eva moest wat meer overwerken dus was er niet vandaag en Ben ging naar Tivoli met de kids en vroeg of ik mee ging. Tuurlijk gezellig en verder geen andere plannen op de agenda. Een gezellige tijd gehad en een jaarkaart gekregen om in alle attracties te gaan in Tivoli. Normaal moet je entree betalen en hiernaast nog voor alle attracties. Super dat ik nu ook in alle attracties gratis mee kan. Samen met de kinderen een aantal attracties gedaan hadden er een hoop lol in ;). Terug thuis nog even een snack en boys wilde nog graag even zwemmen. Helaas bij het zwembad was het nog 45min open maar mocht er niemand meer na binnen helaas morgen weer een kans. Thuis in de flat gezellig met paps en mams geskyped gekletst over van alles en nog wat.
's Avonds nog richting centrum geweest en daar een drankje gedaan met andere au pairs en studenten. Rond 02.00 vond ik het wel genoeg en naar huis gefietst.
Voor dat ik me bed in kon duiken spuugde ik alles eruit :(.

Zondag 18-12
Een paar x afgelopen nacht eruit gegaan om te spugen. Erge hoofdpijn.
's Ochtends veel geslapen paar x proberen op te staan maar nee helaas alles begon gelijk te draaien. Dus ineens uit het niets ziek. Das lang geleden dat ik me zo gevoeld heb. De hele dag verder geslapen, om 15.00uur een kopje thee gedronken en iets gegeten maar voelde me maag alle kanten op gaan gelukkig bleef het er wel in. Hierna me bedje weer in gedoken en gelukkig toen ik om 20.00uur wakker werd voelde ik me stukken beter, Viktor begon toen ook te spugen, en Ben voelt zich ook niet heel best dus zit hier in de lucht.
Toen 2 sneedjes toast gegeten en een beetje fruit. Dit ging er gelukkig veel beter in en hierna nog een stuk buiten gelopen om wat frisse lucht binnen te krijgen.

Nu weer lekker in me bedje. Hopelijk kan ik vannacht ook nog een beetje slapen en is het morgen weer allemaal normaal.

Ben benieuwd wat aankomende week gaat worden. De vakantie is begonnen dus Viktor en Oskar blijven nu hele dagen thuis, komt vast goed. Aankomend weekend richting moeder van eva bij de duitse grens om daar kerst te vieren. Blijven daar tot woensdag.

@karin: ik communiceer met kinderen in het Engels omdat ze naar een internationale basisschool gaan spreken ze daar ook alleen maar Engels. Moeder spreekt af en toe wel deens met de kinderen maar over het algemeen is het alleen maar Engels wat er thuis gesproken wordt. Ik hoop in januari te beginnen met deense les. Om ook het deens onder de knie te krijgen.

Alvast merry christmas to everybody.

Liefs,
Rik

1. Ria:
    19 december 2016
    Hoi Rik, weer een mooi verhaal. Gelukkig ben je weer beter. Voor jiu ook fijne feestdagen en een gezond succesvol 2017
  2. Paula urbanus:
    fijne kerstdagen Rik,en een goed 2017,liefsPaula
  3. Pap:
    Hoi Rik,
    Het gaat gelukkig al weer beter met je, en kan je lekker tegenaan met de boys deze week.
    Het zal allemaal niet eenvoudig gaan, maar een uitdaging is voor jou ook wel prettig!
    JIj ook alvast fijne dagen
    xxx mama
  4. Moniek van Ackooij:
    Hey Rik,

Leuke blog weer. Veel succes daar en fijne feestdagen!