Home sweet home

11 april 2017 - Kopenhagen, Denemarken

Heey,

Iets wat verlaat deze x met de blog maar ben zondag naar huis gekomen voor een weekje ontspanning. Dit omdat we met de hostfamilie naar Duitsland zouden gaan maar omdat Viktor nog steeds niet helemaal beter is hebben ze dat afgeblazen. Maar zeiden ze wil je dan naar Nederland voor een weekje. Das natuurlijk altijd gezellig ;). Paasmaandag weer terug naar Denemarken.

De lente ze goed door heerlijk om in het zonnetje buiten te zijn en iedereen is een stukje vrolijker, gelukkig weinig tot geen woede uitbarstingen meer van de kids kunnen wat meer hebben, dat is fijn om te zien.

Nadat mijn ouders 27-3 weer terug naar huis vlogen gaat natuurlijk hier het leven gewoon weer door. 's Avonds de draad weer opgepakt, naar de fitness en weer verder met spieren kweken ;).

Op vrijdag eerst met de boys naar het park gegaan en naar het verkeerspark. Daar was Viktor helemaal op zijn plek en ook Oskar zover gekregen om proberen te fietsen.

Wie het verzonnen heeft weet ik niet maar om het verkeerspark staan bosjes met enorme doorns eraan 5 a 10cm dat vinden de banden niet fijn. Gelukkig is er een kleine huisje waar je fietsen kan lenen die konden gelukkig ter plaatsen Viktor zijn band maken zodat we naar huis konden fietsen. Na het avondeten naar een klasgenootje gegaan uit deense les. Die een dochtertje heeft waar ik op mocht passen ;). Super leuk meisje gezellig gespeeld en hierna lekker gaan slapen zonder problemen. Ook uitgevonden dat ze hier goed betalen voor babysitten €15,- per uur is heel normaal. Dat terwijl je het grootste deel alleen op de bank zit omdat ze slaapt. Slapend rijk worden ;).

In het weekend zaterdag ochtend eerst met de fam ontbeten jammie pannenkoeken, even sporten en in de middag naar een park gegaan in de stad. Heerlijk in het zonnetje gelegen en een boek gelezen. Rond 17.00uur kwamen er nog een paar klasgenootjes/ au pairs. Hebben we nog gezellig gekletst al werd het wel snel fris. Volgend weekend hopelijk nog een x lekker weer en dan wat eerder afspreken.

Op zondag met de fam naar het zwembad geweest even lekker spetteren heerlijk. Was al weer een tijd geleden dat ik in het water heb gelegen ;). Boys wilde graag dat ik tussen hun in kwam zitten in de auto. Omdat ik "more fun" was dan Eva, aldus de boys. Hihi fijn om waardering te krijgen op onverwachte momenten.

Hierna natuurlijk Feyenoord geluisterd via de radio. Helaas niet z'n beste uitslag, maar rug rechten en door, opgeven is geen optie door tot het eind en die titel behalen :).

Doordeweeks was het wat frisser maar nog steeds prima te doen iets meer wind dan in het weekend. Op woensdag Viktors fiets naar de fietsenmaker gestuurd want zijn 2de versnelling deed het niet meer als je er maar 3 hebt is dat wel belangrijk.

Probleem oplossen gaat steeds beter met de jongens worden minder snel echt boos en is meer mee te praten wat het leven een stuk makkelijker maakt ;).

Ook de fitness gaat nog steeds goed iedere dag vind ik wel even minstens een uurtje tijd om even bezig te zijn.

Zaterdag ochtend vroeg eruit voor een paas ontbijtje met de familie aangezien ik morgen zondag 9-4 tot paasmaandag naar huis kom. Lekker gegeten en even gekletst. 's Middags niet heel lekker weer maar hadden afgesproken in het park met een paar klasgenootjes gezellig gekletst en wat gedronken. Werd wel rond 17.00uur snel fris. De familie was vanmiddag naar oma gereden in Nordborg. Dus een avondje het huis alleen, lekker rustig ook wel eens lekker. Pizza in de oven geschoven en verder netflix aan. De laatste dingetjes klaargelegd voor mijn tripje naar huis morgen want om 9.30 vlieg ik dus om 07.00 op de trein. Een aantal wekkers gezet aangezien er geen boys zijn die me wakker maken en ik me zeker niet mag verslapen ;).

Zondag gelukkig allemaal goed gegaan. Prima timing en na een half uur in de rij te hebben gestaan voor security veilig en ruim op tijd voor de vlucht. De vlucht ging prima, deense boek gelezen als huiswerk ging ook al prima kon het volgen zonder woorden op te zoeken. Halverwege de vlucht een plakje cake gekregen moet niet gekker worden met Klm ;).

Dan in Nederland z'n heerlijk weer. Was geen straf om buiten even te wachten tot mijn broertje me op kwam halen met de auto vanaf Schiphol. Thuis natuurlijk goed gebruikt van de lounge bank zo lekker in het zonnetje. 's Avonds de bbq aan en heerlijk gegeten. Goed begin al zeg ik het zelf.

Maandag rondje geskeelerd want die had ik toch wel gemist, gelukkig nog niet verleerd. 's Avonds even geluisterd bij de DKT en een drankje gedaan na afloop. Leuk om iedereen weer te zien.

Moeten het het toch bij houden die spiermassa, haha. Dus dinsdagochtend naar de sportschool gegaan en hierna gezellig bij Kombino langs geweest. Super leuk om iedereen weer even te zien en de kids natuurlijk. Is pas 4maanden maar stiekem voelt het al veel langer :o.

Wel gek om nu in Nederland te zijn, mijn hersenen vinden het maar niks ;). Denk nog steeds veel in het engels en dan snel vertalen naar het Nederlands. Maar leuk om iedereen weer even te zien en te spreken.

Een lekker weekje hopelijk in nederland en dan Maandag weer naar huis. Om vervolgens 4dagen later op de vrijdag weer terug te komen want heb maandag 24april een afspraak voor mijn schouder in het ziekenhuis in nederland. Dus het is even veel maar ach is gelukkig niet zo lang vliegen.

Tot de volgende x weer.

1. Isabelle:
    11 april 2017
    Jip vond het geweldig om je even te zien! Zo af en toe heeft ze het ineens over je! Maar goed je eerste liefde vergeet je natuurlijk ook niet zo maar!!!
  2. Paula urbanus:
    12 april 2017
    Hoi Rik,gezellig hoor dat je weer even thuis bent! Wat jammer dat ik je gisteren heb gemist bij kombino,ik was in Den Haag vestiging.Geniet van het hollandse weer en je familie,liefs
  3. Rik:
    12 april 2017
    hoi Isabelle,
    Ik vond het ook super gezellig om Jip en Kees weer even te zien wat worden ze groot :o.

Paula niet getreurd ik kom vrijdag 21 april weer terug naar Nederland. Ik hoop maandag 24 April dan even langs Kombino te gaan gewoon omdat het kan :). Dus zie ik je dan misschien even Paula. (Ligt er alleen aan hoe het in het ziekenhuis gaat voor mijn schouder).
    Fijn paasweekend allemaal.