Happy birthday to me

5 februari 2017 - Kopenhagen, Denemarken

Hoi hoi,

Maandag 30-01
Vanmorgen naar school go Deense les. Is hard werken maar het is leuk om dan te zien dat ik al wat deens kan. Natuurlijk nog lang niet genoeg maar al het begin is lastig.
Hierna 's middags de boys hadden beide nog wel verhoging maar gelukkig niet zo erg meer als afgelopen weekend. 's Middags waren ze beide vrolijk en vol energie. Spelletjes gespeeld en zeker Oskar was beter ;). 's Avonds met ze gegeten en Eva en Ben werkte tot wat later dus beide de douche in en hierna lekker tukken. Wilde beide in een apart bed plus kamer. Dus heb heen en weer gelopen tussen de 2. Bleven prima liggen al hoorde ik zo nu en dan gepiep "kom je nog" jaja ben je zeker niet vergeten, geduld is een schone zaak :). 's Avonds werd Viktor wakker om naar het toilet te gaan me kans even snel gepakt om hem te temperaturen want om 18.00 stond de teller op 39.6*C. Op de een of andere manier was Viktor gezakt om 22.00 naar 34.6*C das wel erg laag. Eva gewaarschuwd toch even ziekenhuis gebeld maar kon geen kwaad natuurlijk wel goed in de gaten houden. Gelukkig steeg de temperatuur weer wat.

Dinsdag 31-01
Hiep hiep hoeraaa mijn verjaardag 24geworden. Vanmorgen met de hele fam ontbeten. Althans dat was de bedoeling Oskar dacht daar anders over en vond zijn filmpje kijken op de laptop veel belangrijker dus zo snel als hij kon zat hij op de bank te kijken :o. Ook Viktor was snel klaar en zat ik dus met Ben en Eva aan tafel ach het idee was leuk ;). Gelukkig was Oskars koorts weg. Na het ontbijt het pakketje van het thuisfront open gemaakt die gister aangekomen was. Een nieuw boek om te lezen en paar andere spulletjes uit nederland altijd fijn ;). Toen was het tijd om naar Deense les te gaan. Gistermiddag een appeltaart gebakken om mee te nemen. De lerares had ook door dat ik jarig was en hebben happy birthday gezongen in het deens. Man wat een lied is dat 4 coupletten. Maar zijn er doorgekomen. Hierna natuurlijk door met de normale les. Er toch wel achter gekomen dat veel woorden een beetje tot vrij veel op het nederlands lijken dus dat maakt het voor mij wel makkelijker.
In de pauze de taart gegeten,viel goed in de smaak iedereen was ervan aan het smullen. Dat doet natuurlijk altijd goed dat iedereen het lekker vond.
Een lunch gehaald bij de supermarkt en wat lekkers voor vanavond om te proosten ;). 's Middags kwam Oma aan in Kopenhagen en Viktor moest op afspraak komen in het ziekenhuis. Weer paar bloedtesten afgelegd en worden weer onderzocht hopelijk komen ze er achter wat er met die jongen aan de hand is.
Terug van het ziekenhuis maakte Ben lasagne. De bedoeling was weer om gezellig aan tafel te eten samen voor mijn verjaardag. Dit x dacht Viktor er anders over. Hoop drama en geschreeuw,gehuil. Ach ja gelukkig maakte dat de lasagne niet minder lekker want die was heerlijk, papa je hebt competitie :).
Eva ging na het eten naar Viktor zodat hij kon gaan slapen. Oskar speelde nog een spelletje pokemon met Ben en toen was het tijd om te gaan slapen. Oskar wilde ook Eva a fijn een hoop geschreeuw en gejammer van Oskar dat hij Eva wilde en niks anders :o, frustrerend. Gelukkig uiteindelijk zijn beide boys lekker gaan slapen.
Heb ik met Eva nog een film gekeken en mijn "la Trappe Quadrupel" heerlijk biertje gedronken op mijn verjaardag. Na de film nog geskyped met mijn lieve mama want die mag zeker niet ontbreken op mijn verjaardag.
De hele dag door bleef mijn telefoon maar gaan met allemaal lieve felicitaties nogmaals iedereen super bedankt hiervoor. Maakte mijn verjaardag helemaal compleet dat zoveel mensen toch even aan je denken en voelde alsof ik toch een klein stukje dichterbij was ;).

Woensdag 01-02
Nieuwe maand nieuwe kansen zullen we maar zeggen.
Oskar was gister prima dus die ging weer lekker naar school en ook Viktor voelde zich beter en ging naar school voor 1.5uur om rustig op te starten en kijken wat zijn lichaam gaat doen. Ben bracht ze naar school prima even rustig opstarten. Om 10.00 uur Viktor van school gehaald was prima gegaan altijd fijn om te horen. Waren nog maar net de school uit en vroeg Viktor kan ik om 12.00uur weer terug naar school. Nou Viktor zullen we het gewoon rustig aan doen omdat vorige week vrijdag niet zo goed af liep. Gelukkig begreep hij dat. Thuis een spelletje gespeeld ook samen met Oma. Hierna zelf even boodschappen gedaan.
Na de lunch even een uurtje rust. Boek gelezen aan Viktor om zijn lichaam ook rustig te laten wennen. Ook Oskar had een gezellige dag gehad op school, thuis hebben Oskar en Viktor samen met de lego stad gespeeld heerlijk samen spelen en de grootste lol.
Voor het avond eten de lasagne opgewarmd en wat pasta gemaakt. Aan tafel, Oskar zat prima en at 2borden leeg. Viktor trok al gelijk een gezicht van ik ga niks eten. Liep toen van tafel ik ga naar me kamer. Uhhmm nee we zijn aan het eten. Gelukkig voet bij stuk gehouden hij was wel boos op mij maar at wat, missie geslaagd.
Hierna waren ze beide moe begrijpelijk dus tandenpoetsen, pyjama aan en een boekje voorgelezen hierna ben ik bij Viktor gebleven en heeft Oma Oskar op bed gelegd toen Eva thuis kwam nam die het uiteraard over. Gelukkig bleef Viktor rustig liggen en ben ik bij hem gebleven tot hij sliep. Eindelijk bleef de temperatuur normaal vandaag 36.7*C.

Donderdag 02-02
Vanmorgen bleef Oskar thuis, was verkouden en nog moe. Ik ben naar deense les gegaan, kregen een nieuwe docent die terug was van vakantie. Had niet door gekregen welke stof er dinsdag was behandeld dus hebben veel hetzelfde gedaan maar ach herhaling is goed ;).
Oma had vanmorgen Viktor opgehaald van school toen ik thuis kwam waren ze beide op de laptop filmpje aan het kijken. Gelukkig vonden ze het goed om na 5 min te stoppen wat voor mij aangaf dat ze al ff aan het kijken waren :o. Maar ach even snel gelunched en toen een klein boodschapje gehaald in de supermarkt. En toen ik terug kwam weer hetzelfde verhaal :o kids achter de laptop. Volgens mij zijn de kids de baas als oma alleen is. Vraag ik me af wat Oskar de hele ochtend heeft gedaan. Ach fijn de rest van de middag laptop op een veilige plek weg gelegd en lekker gespeeld.
Iets eerder dan afgelopen week gegeten even kijken of ze dan niet instorten en het lijkt te werken prima gegeten :). Ook wat groente op hun bord gelijk vanaf het begin gezegd dit gaat ook op. Natuurlijk wachten en niet opeten tot op het laatst ik zit vol. Ja  dat ken ik helaas boys maar gelukkig uiteindelijk toch goed de groente op gegeten. Oskar deed het super maar Viktor was de clown aan het uithangen :o dat het zo vies was enzovoort gelukkig voet bij stuk gehouden en heeft het opgegeten. De power van Rik. Na afloop samen met oma afgeruimd en zei ze weet niet hoe je het doet maar ze luisteren super naar jou zelfs met groente eten. Das toch altijd fijn om te horen (Oma heeft ook jaren lang in de kinderopvang gewerkt).
's Avonds even douche beide geen zin maar toch gedaan en bleven er extra lang onderstaan soms snap ik die kinderen niet hè ;). Toen verhaaltje voorgelezen aan Viktor en oma nam Oskar onder haar hoeden. Eva kwam halverwege thuis maar Viktor bleef gewoon zitten verbaasde me stiekem ;). Maar prima na het verhaaltje bij Viktor gebleven tot hij sliep en stiekem zelf ook even naar dromenland geweest ;).
Omdat Oskar verkouden is en hij geen hand voor zijn mond kan houden als hij hoest of niest vrees ik dat ik nu ook verkouden ben en keelpijn heb hierdoor :o thanks ozzie.

Vrijdag 03-02
Voor de wekker wordt ik al wakker door het geschreeuw van de boys oww dear ze zijn in een lekkere bui, maar ach nog even blijven liggen en toen hup eruit en kijken wat de schade wordt voor vandaag. Viktor had niet zijn dag als er maar iets fout ging begon hij te schreeuwen dus die bleef thuis :o. Oskar dacht toen ook oke wat jij kan kan ik ook. Maar gelukkig heeft Ben hem toch zover gekregen om naar school te gaan toppie.
Viktor was moe en moest van Eva zijn bed in lijkt me logisch hihi eerst proberen te slapen maar dat ging natuurlijk niet. Hierna in bed rekenhuiswerk op de computer gemaakt. Toen boodschappen samen gehaald want een beetje beweging is goed :). Dit ging uiteraard prima verder met zijn lego. Even lunchen en toen een rust momentje, was niet moe zei hij maar ja vanmorgen was dat anders samen met oma deense boekjes gelezen beetje naar geluisterd maar kon daar nog niet zoveel van maken :).
Toen was het tijd om Oskar van school te halen Viktor wilde thuis blijven prima maar dan ga je wel huiswerk maken zo gezegd zo gedaan, laptop voor de zekerheid op een veilige hoge plek neer gelegd.
Verder waren de boys heerlijk samen aan het spelen. Leuk om naar de kijken hoe ze spelen en wat er gebeurd. Aangezien het vrijdag is een film gestart om 16.30uur, spongebob de movie :o. Toen ben ik de keuken in gegaan om avondeten te maken, pizza voor Oskar en burgers voor de rest. Weer goed gelukt en complimentjes van iedereen kijk daar doen we het voor ;).
Na het eten even uitbuiken en de kids een x niet naar bed brengen. Om 19.30richting de stad gegaan en afgesproken in Bastard cafe (spelletjes), was weer erg gezellig en de tijd vloog was om 02.00uur in me bedje beland.

Zaterdag 04-02
Vanmorgen had ik willen uitslapen alleen de kids speelde in hun kamer en in de huiskamer en raad eens mijn kamer zit er precies tussenin dus helaas al vroeg wakker gelukkig gingen ze rond 8.00 uur ontbijten en had ik weer even rust en kon ik verder slapen ;).
Rond 10.00uur me bedje uit. Ontbeten en even lekker het huis uit. Was mistig maar een beetje frisse lucht is nooit verkeerd. Naar de winkelstraat van Østerbro gelopen bij de drogist een neusspray gehaald en verder nog wat zakdoeken en keelsnoepjes bij de supermarkt. De verkoudheid zet helaas stevig door. Maar ach is winter dus hard terug knokken met de middelen die ik kan vinden. Bij terug komst even lunchen hierna uitbuiken op bed en later op de middag had ik een uitnodiging om met de spaanse au pair naar een braziliaanse au pair te komen want haar nichten waren over uit Brazilië wilde samen eten natuurlijk nooit verkeerd.
Daar aangekomen met Gisela (Spaanse au pair) bleek het niet een "klein" dinner te zijn wat me beide dachten. Maar dat er veel vrienden en kennissen waren. Dus waren met z'n 50 mensen. Erg gezellig, heerlijk gegeten typisch braziliaans fantastisch. Verder natuurlijk biertjes gedronken en ze maakte caipirinha ging een hoop alcohol in uiteraard maar het was heerlijk. Na het avond eten samen gedanst en een van de kennissen had zijn gitaar mee genomen en zong een paar braziliaanse liedjes. Verstond er niks van maar het was ook al super om alleen maar te luisteren.
Rond 23.00 waren er een paar mensen uitgenodigd bij een andere verjaardagsfeest en gevraagd of ze een paar vrienden mochten nemen :). Ah fijn was geen probleem dus namen ze 14 mensen mee. Op het station natuurlijk de nodige alcohol gekocht en nog een gezellig feestje gevierd. Omdat we al vroeg begonnen waren "16.30" ben ik rond 01.00uur naar huis gegaan. Een super avond en zo gastvrij fantastisch.

Zondag 05-02
Jullie raden het al natuurlijk uitgeslapen omdat je natuurlijk ook aan je rust moet komen in het weekend :).
Rustig ontbeten en hierna dacht ik gewoon even rustig op bed te gaan liggen maar mijn lichaam dacht hier anders over en viel in slaap voor ongeveer 3.5 uur oepsie. Nou ja lichaam zal het wel nodig hebben gehad. Verder rustig aan gedaan even stomen kijken of mijn neusholtes een beetje willen opengaan zodat hopelijk mijn verkoudheid sneller over gaat. Genoeg vitamines proberen binnen te krijgen ;).
Natuurlijk opladen voor een nieuwe week. Gelukkig waren de boys eindelijk een weekend niet ziek en zijn ze naar een indoorspeeltuin geweest vandaag om hun energie een beetje kwijt te kunnen dus laten we hopen dat deze stijgende lijn door zet.

Nog een week naar school en dan hebben de boys weer vakantie en waren we van plan om allemaal naar een centerparks in Duitsland te gaan. Eva wil voor alsnog dat Viktor hier blijft zodat ze dicht bij een goed ziekenhuis zitten mocht er iets mis gaan. Maar Ben en Oskar gaan dus ga ik ook gezellig mee. Dus zien hoe her loopt.

Dinsdagmiddag eindelijk een afspraak in het ziekenhuis voor mijn schouder is morgen alweer 4weken geleden nou nou tijd gaat weer snel. Ben benieuwd wat ze gaan zeggen.

Natuurlijk gaat de deense les gewoon door ;). Dus ben benieuwd wat we aankomende week gaan leren en wat er over het algemeen natuurlijk te wachten staat. Viktor gaat proberen om halve dagen naar school te gaan.
Jullie lezen het allemaal weer in de nieuwe blog ;).

Deense les:

Vi ses
Rik

1. Pap:
    6 februari 2017
    Nou nou wat een verhaal weer.
    Het blijft toch vreemd als ik je met je verjaardag niet kan vasthouden en een echte verjaardag kus kan geven.
    Maar wel erg fijn dat veel mensen aan je denken.
    De boys door 2 verschillende mensen in bed leggen doen ze dat al tijd of nu alleen omdat ze ziek zijn?
    Ik vindt het ook heel fijn om te lezen dat je veel sociale dingen doet buiten het gezin vooral nu je niet kunt sporten. Je doet het goed, ik ben trots op je
  2. Pap:
    11 februari 2017
    Je bent straks natuurlijk wel "van alle feesten thuis"! Feestje hier, lekker stappen daar. Klinkt super gezellig. Fijn dat je er ook bij gevraagd wordt.
    Moet/ga je straks (in overleg met Eva en Ben) ook een keer een feestje organiseren?
    Deens lijkt op nederlands??!! Jij zegt het. Maar je raakt snel de draad kwijt. Alleen de uitspraak al. Zal het knap vinden om je eind maart (als we naar Kopenhagen willen komen) al in het deens kunnen horen.