Welkom op mijn reisblog!

2 december 2016 - Zevenhuizen, Nederland

Welkom bij mijn 2de au pair avontuur,

Wat leuk dat je en kijkje neemt op mijn blog. Via deze website ga ik reisverslagen posten zodat jullie allemaal op de hoogte kunnen blijven van mijn avonturen in het buitenland.

Wil je gemakkelijk op de hoogte blijven van mijn belevenissen? Meld je dan aan voor mijn mailinglijst!

Veel leesplezier.

Laten we beginnen bij het begin:

Ik was al vrij snel eruit dat ik weer weg wilde op avontuur naar het buitenland als au pair. Alleen deze keer in Europa. Eerst was mijn oog gevallen op Noorwegen maar helaas vinden de families jongens au pairs niet zo interessant en willen ze liever meiden. Oke dat is wel jammer maar wat nu. Mijn kansen wat verspreid en via aupairworld een gezin gevonden in Engeland (Southampton) en een gezin in Denemarken (Kopenhagen). Aantal keren mee geskyped (in de week van 8 november '16) en mail contact uiteindelijk besloten dat het gezin in Kopenhagen iets warmer voelde en omdat ze al meerdere au pairs hebben gehad wisten ze ook wat ze te wachten stonden :).

In een skype gesprek alles definitief gemaakt (13 november '16). Omdat hun vorige au pair helaas ziek naar huis is gegaan wilde ze heel graag zo snel mogelijk mij over hebben. Had al geregeld dat mijn contract bij mijn huidige baan "Kombino" zou stoppen op 30 novbember. Dit kwam wel redelijk goed uit. Zou 2 dagen vrij zijn en dan 3december met het vliegtuig naar Kopenhagen vliegen om de Familie hoffmann de komen versterken en helpen in het dagelijks leven.

In de laatste week van iedereen afscheid genomen. Bij Kombino een super lief afscheid gekregen met alle kinderen en collega's. Daar 30 november mijn laatste dag gewerkt. Toch wel vreemd om nu weer afscheid te nemen. Voor de 3de x in 5jaar tijd :o.

's Avonds 30november een gezellig etentje met Floris en Sophie, dacht ik. Aangekomen bij La Baraque liepen we een hoekje om en tadaaa. Daar zat mijn hele komino team. Een super leuke verrassing die heel goed geheim voor me is gebleven. Samen lekker gegeten. Nogmaals super bedankt Team Kombino.

Op Donderdag 1 december mijn eerste vrije dag. Grote reiskoffer van boven gehaald en begonnen met alle kleding en spullen erin te stoppen. Gelukkig kwam 's middags een kleine weekend koffer met de post en kon ik alles gaan passen en meten. Die avond nog een gezellig avondje en etentje met Celine "zusje" gehad in Utrecht veel gekletst.

Vandaag vrijdag 2 december is het dan echt de laatste dag in Nederland voor een de aankomende tijd. De laatste spullen in de koffers passen alles checken en dubbel checken :).

Dit was mijn eerste blog nog uit Nederland. Morgen vlieg ik om 10.35uur vanaf schiphol naar mijn nieuwe familie voor de aankomende maanden in Kopenhagen.

Ik heb er super veel zin. Vol goede moed en energie gaat ik het avontuur aan en heel benieuwd wat Kopenhagen mij gaat brengen.

Laat weten hoe je mijn blog vond door een reactie te plaatsen. Uiteraard met vragen ook.

De volgende blog komt uit Kopenhagen

Groetjes Rik

1. Reislogger:
    2 december 2016
    Welkom bij Reislogger! We wensen je veel plezier op reis!
  2. Pap:
    2 december 2016
    Ja en dan is het inderdaad weer zover. Rik gaat weer een au pair avontuur aan. Gelukkig ga je nu niet zover weg ; )
    Al zal het gemis niet anders zijn want dat voel ik nu al.
    Maar hier groei jij (en ik ook) van. Ik hoop dat het snel als je thuis voelt daar in Kopenhagen! ! Nog ff je een past keer goed knuffelen dan kan ik er wel weer een paar maanden mee doen. De volgende kom ik dan halen!
    Liefs
  3. Gonnie van Ome Jan:
    3 december 2016
    Heel veel plezier in Kopenhagen, Rik!!
  4. Sophie:
    3 december 2016
    Leuk geschreven rik! Veel plezier en succes!