Good old times.

14 juli 2017 - Kopenhagen, Denemarken

Goedenavond allemaal,

Daar ben ik alweer met een nieuwe blog net voor we op vakantie gaan.

Een drukke paar weken gehad met de jongens rond me heen. Maar wel gezellig en ze goed onder de duim nu.

Laten we beginnen waar we gebleven waren 6juli:

Donderdagochtend eerst naar de outdoorwinkel geweest om de rugzak te kopen. Gelukkig hadden ze hem nog en kon ik hem meenemen. Hierna naar de verkeerstuin geweest omdat Oskar nu heel graag goed wil leren fietsen, prima denk ik zo. 's Middags in de gezamenlijke tuin thuis gespeeld. Was een andere jongen van Faroe islands samen de kubb game gespeeld. Was erg warm en benauwd maar de jongens gedroegen zich prima.

Vrijdagochtend was Oskar beetje aan het worstelen met zijn gedrag. Had niet zoveel gegeten dus was erg snel geïrriteerd. Gelukkig na wat eten ging het beter.

Natuurlijk naar het bikepark geweest en hierna in de speeltuin nog heerlijk gespeeld tot het om 16.30 tijd was om naar huis te gaan. Een geslaagde dag.

Zaterdag ochtend rustig wakker worden met een pannenkoeken ontbijt. Mezelf even uitgeleefd in de sportschool. 's Middags nog wat meer gerelaxt, aan het einde van de middag kwam Alica aan (au pair vriendin van Nieuw Zeeland). Klaar voor een gezellig weekendje samen. Even bijkomen en toen de stad in gegaan op de fiets. Door de winkelstraat gelopen en vanuit de ronde taarn Kopenhagen van bovenaf gezien. Toen in Papirøen (foodtruck loods) heerlijk gegeten en op naar Bastard cafe (spelletjescafe) samen een aantal spelletjes gespeeld samen met Olga (poolse au pair). Om 23.45 uur naar Tivoli gegaan buiten de muren de vuurwerk show bekeken wat een geweld als je geen muziek hoort ;).

Zondag was ik vroeg wakker omdat ik in de woonkamer sliep en de boys natuurlijk vroeg wakker zijn. Rustig om 08.00 samen ontbeten weer lekker pannenkoeken :). Hierna naar de Grundtigs kerk gefietst. Thuis nieuwe rugzak klaar gemaakt en op naar Kopenhagen voor een sight seeing dag. Een mooie ronde gemaakt met alle high lights. Rond de middag gelunched in kongens have park. Fantastisch weer en is jazz festival deze week dus ook nog super muziek erbij op z'n heerlijke zomerdag. Hierna in Tivoli een rondje gelopen en heerlijk pizza gegeten. Tot slot naar een cocktail bar gegaan en met nog 2 au pair een gezellige avond samen gehad.

De nieuwe rugzak heeft de eerste test heel goed doorstaan geen zweet rug en prima uit te houden goede aankoop zover dus.

Maandagochtend natuurlijk gewoon weer werken. Samen met de boys naar bikepark gegaan helaas was deze dicht. Maar in een dicht bijzijnde speeltuin ons prima vermaakt samen. Voor de lunch naar huis. Onderweg even boodschappen gedaan zodat we deense hotdog konden eten heerlijk. Samen Alica weer uitgezwaaid en toen samen met de jongens naar Tivoli gegaan. Daar een gezellige tijd gehad en een funhuis ontdekt. 's Avonds nog een klein beetje energie gevonden voor de sportschool. Hierna goed moe van de drukke dagen ;). Maar zeker heel gezellig. Een hoop kletsen samen, de goede oude tijd.

Dinsdag omdat Viktor helemaal gek is van transport en vanwege werkzaamheden er een andere s-trein rijdt wilde hij deze graag uitproberen. Dus naar een van de eindstations (Hillerød) gegaan en hierna wilde de boys graag naar leos legerland (indoorspeeltuin). Prima want sinds kort ook hier een jaarkaart voor. Was lekker rustig aangezien het buiten prima weer was maar ach is zomer dus komen nog wel meer mooie dagen.

Woensdag nog een x naar de indoorspeeltuin en 's middags rustig thuis gespeeld. Aan het begin van de avond mijn haartjes laten knippen zodat we er waarschijnlijk wel weer tegen aan kunnen tot ik weer in Nederland ben ;).

Donderdag en vrijdag een rust dagje na d afgelopen dagen. Was wel even goed om een pas op de plaats te maken. Over het algemeen prima gedragen en de jongens samen heerlijk gespeeld. Kan nu zien aan komen wanneer het fout gaat en soms zeg ik dat ook tegen de jongens daarna staan ze mij dan uit te kijken, hij heeft nog gelijk ook. We worden boos op elkaar. Lang leven de ervaring.

Donderdag avond gezellig met een aantal vrienden naar het centrum gegaan waar het jazz festival nog steeds bezig is.

Vrijdagavond toch maar weer eens een kijkje genomen in de fitness. Aangezien dinsdag de laatste dag was.

Morgen (zaterdag) koffers in pakken en gaan we op vakantie. Eerst tot maandag ochtend naar Nordborg "oma". Hierna naar Hamburg om daar een nacht trein naar München te pakken en een aantal nachten in de bergen te verblijven. Hierna eind bestemming een camping dicht bij Venetië om daar een kleine 2weken te blijven en dan dezelfde weg terug.

Heel veel zin in en erg aan toe nadat de afgelopen weken pittig waren met de jongens 5dagen om me heen. Lekker het zonnetje opzoeken en een beetje relaxen en om adem komen met de familie.

Als ik weer terug ben begin Augustus volgt een nieuwe blog. En gaan we naar het eind van dit avontuur.

Iedereen een fijne vakantie en een paar goede weken.

Groetjes,

Uit København.

1. Mama:
    15 juli 2017
    Ha die Rik, weer genoeg drukte gehad, maar ook erg leuk dat Alica je heeft opgezocht in Kopenhagen. Ja vakantie, daar zijn we allemaal wel aan toe geloof ik!!
    Hele fijne vakantie en geniet er lekker van.
    Liefs en een dikke knuffel van mij xxx